Pre etablované organizácie je určený Impact Lab Akcelerátor.
Aktuálna informácia (8. apríl 2024): Vďaka presunu finančných prostriedkov z Inkubátora navyšujeme celkovú výšku podpory v Akcelerátore na 920 000 eur. Tento rok tak budeme môcť v Akcelerátore podporiť až 15 organizácií.
Zapojením sa do Akcelerátora organizácia získa:
- Budovanie kapacít prostredníctvom individuálneho mentoringu podľa požiadaviek organizácie,
- Skupinové vzdelávacie workshopy a individuálne konzultácie s mentormi zamerané na sledovanie dopadu, finančnú udržateľnosť a organizačnú odolnosť (teória zmeny, fundraising, tvorba biznis plánov, PR, HR a pod.).
- Grant do výšky 60 000 eur, môže organizácii pokryť personálne aj cestovné náklady, vybavenie, služby súviace s realizáciou projektu.
- Možnosť sieťovania v rámci spoločných podujatí (Impact Summit).
- Účasť na Impact Lab Bootcampe, 3-dňovom podujatí, v rámci ktorého získa spätnú väzbu k projektu od expertov a expertiek vo vybraných témach.
Kto sa môže prihlasovať:
občianske združenia,
neziskové organizácie založené za účelom poskytovania verejnoprospešných služieb.
Aké tematické oblasti môžu projekty pokrývať?
Vo vzdelávaní:
- znižovanie vplyvu socioekonomických rozdielov na prístup k základnému a stredoškolskému vzdelávaniu,
- vzdelávacie programy zamerané na wellbeing/duševné zdravie,
- rozvoj kritického myslenia a prevencia šírenia dezinformácií,
- adaptácia na digitálne prostredie,
- podpora aktívneho občianstva,
- inovácie v predprimárnom, primárnom, sekundárnom vzdelávaní.
V podpore demokracie a jej inštitúcií:
- presadzovanie systémových zmien, ktoré pomôžu pri eliminovaní korupcie,
- presadzovanie verejnej kontroly a tlak na všetkých aktérov, aby dodržiavali zákony a etické normy,
- podpora demokratických inštitúcií,
- politické/demokratické inovácie.
Ľudské práva a inklúzia:
- integrácia cudzincov a utečencov do spoločnosti,
- vytváranie podmienok na odstraňovanie nerovností zraniteľných a vyčleňovaných skupín (najmä v marginalizovaných rómskych komunitách, LGBTI+ ľudí a u mladých znevýhodnených).
Cieľové skupiny projektov:
Vo vzdelávaní:
- žiaci a žiačky v predprimárnom, primárnom, sekundárnom vzdelávaní,
- učiteľky a učitelia, riaditeľky a riaditelia v predprimárnom, primárnom, sekundárnom vzdelávaní,
- mladí ľudia v neformálnom vzdelávaní, pracovníci a pracovníčky s mládežou.
V podpore demokracie a jej inštitúcií:
- verejní činitelia a činiteľky, tvorcovia a tvorkyne politík,
- zraniteľné a z politickej účasti vylúčené skupiny.
Ľudské práva a inklúzia:
- marginalizované rómske komunity,
- LGBTI+ ľudia,
- mládež, mladí ľudia so znevýhodnením,
- cudzinci/cudzinky a utečenci/utečenkyne.
Informačný webinár
Máte otázky k výzve?
Prihláste sa na niektorý z informačných webinárov:
22. 2. 2024 (o 15:00)
Link na záznam: https://youtu.be/Xv0RRRJ36NI- 26. 3. 2024 (o 15:00, uzatvorenie prihlasovania o 14:30): https://forms.office.com/e/cCZj9V8RUh
Priebeh postupu do Impact Lab Akcelerátora:
Hodnotiaca komisia bude projekty, ktoré postúpia do Akcelerátora, posudzovať v 2 kolách:
Nezávislé komisie posudzujú projekty v troch oblastiach: vzdelávanie, inklúzia a ľudské práva, demokracia a právny štát.
Hodnotiacimi kritériami sú: realizovateľnosť (kvalita) ponúkaného riešenia, potenciál pozitívneho dopadu, potenciál škálovania, inovatívnosť, naliehavosť riešenia.
Komisie vyberú max. 18 organizácií, ktoré budú pozvané do Bootcampu. Počas 3-dňového podujatia odprezentujú osobne svoje projekty a získajú aj možnosť konzultovať ich s odborníkmi a odborníčkami.
Z účastníkov Bootcampu vyberie komisia zložená z mentorov a mentoriek postupujúcich 13 organizácií do 3-mesačného Akcelerátora.
Hodnotiacimi kritériami sú: realizovateľnosť ponúkaného riešenia, potenciál pozitívneho dopadu, potenciál škálovaia, inovatívnosť a kvalitu projektového tímu.
Hľadáme organizácie, ktoré:
nie sú založené za účelom dosahovania zisku,
musia mať sídlo a činnosť na Slovensku (vrátane Bratislavy),
boli zapísané do príslušného registra najmenej 1 rok pred podaním žiadosti o grant,
preukázali aktívnu činnosť s rozpoznateľnými výstupmi na regionálnej a národnej úrovni,
rešpektujú základné práva a hodnoty, na ktorých je založená EÚ,
nemajú žiadne dlhy voči Finančnej správe SR, Sociálnej poisťovni alebo zdravotným poisťovniam.
Ostatné vlastnosti organizácie, zohľadnené pri výbere:
stredná a veľká organizácia (má viac ako 5 zamestnancov a/alebo ľudí s podobným typom zmluvy),
sleduje dopad svojho programu a má záujem ho ďalej škálovať,
má stredný a vyšší stupeň organizačnej odolnosti (riadenie, fundraisingové kapacity a pod.),
projekt má inovačný potenciál a jasne deklarovanú potrebu zlepšiť medzisektorové partnerstvá s cieľom dosiahnuť systémové zmeny,
jej aktivity majú regionálny a národný dosah,
organizácie s aktivitami, ktoré sa priamo týkajú detí, musia mať navyše politiku ochrany detí pokrývajúcu štyri oblasti opísané v štandardoch Keeping Children Safe.
Časový harmonogram a dôležité dátumy:
9. 2. 2024
Vyhlásenie výzvy
22. 2. 2024, 26. 3. 2024
Informačné online webináre (o 15:00 h)
9. 4. 2024
Uzávierka prijímania žiadostí o poskytnutie podpory (do 15:00 h)
9. 4. – 10. 5. 2024
1. kolo hodnotenia projektov, oznámenie, zverejnenie výsledkov a organizácií postupujúcich do Bootcampu
3. – 5. 6. 2024
Bootcamp: prezentácia organizácií, zdieľanie dobrej praxe, individuálne konzultácie na mieru. Po ukončení Bootcampu 2. kolo hodnotenia projektov
do 11. 6. 2024
Oznámenie a zverejnenie výsledkov a príjemcov podpory v Impact Lab Akcelerátore
1. 7. 2024 – 31. 5. 2025
Realizácia projektov a čerpanie finančných prostriedkov
5. 9. 2024 – 5. 12. 2024
Realizácia Impact Lab Akcelerátora (spoločné vzdelávacie workshopy a individuálne konzultácie s mentormi)
16. 6. 2025
Uzávierka pre zaslanie záverečnej správy a vyúčtovanie
Viac informácií k výzve nájdete tu:
Prihlasovanie:
Pokiaľ máte záujem prihlásiť sa do Akcelerátora, je potrebné registrovať sa na www.darca.sk
Pri registrácii vyberte darca: Impact Lab, program: Impact Lab Akcelerátor 2024
Odporúčania k písaniu projektu:
Preštudujte si hodnotiace kritériá uvedené vo výzve. Budú sa nimi riadiť hodnotiace komisie a hľadať odpovede na kritériá vo vašich žiadostiach.
Hotovú žiadosť/projekt dajte prečítať niekomu, kto v projekte nie je tak hlboko ponorený ako vy – bude vám vedieť povedať, či je preňho zrozumiteľné, čo chcete povedať, aj či je mu z textu jasné, prečo chcete realizovať vaše aktivity, čo nimi chcete dosiahnuť a akým spôsobom chcete smerovať k výsledku.
Využite v rozpočte paušálne výdavky, ktoré nájdete podrobne vysvetlené vo výzve. V rozpočte ich uveďte v kategórii G. INÉ NÁKLADY ako jednu položku s názvom „ostatné paušálne výdavky/nepriame paušálne výdavky“ a celkovú sumu. Do komentára rozpíšte, čo tieto výdavky zahŕňajú.
Máte otázky?
Kontaktujte pondelok – štvrtok v časoch 10.00 – 12.00 a 13.00 – 15.00:
Kto sme
Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.
Zelinárska 2
821 08 Bratislava