Cena za pozitívnu zmenu v komunite
Za filantropické projekty s významným dopadom
Cena za pozitívnu zmenu v komunite vyzdvihuje výnimočné projekty firiem, ktoré priniesli a stále prinášajú pozitívne zmeny v komunitách a riešia závažné spoločenské problémy. Okrem merateľného pozitívneho dopadu projektu na komunitu a pozitívnej zmeny, ktorú sa podarilo dosiahnuť, oceňujeme aj strategický prístup firmy k darcovstvu. Nezávislá komisia v tejto kategórii hodnotí projekty zamerané špecificky na:
- konzistentnú a dlhodobú podporu vybranej témy alebo oblasti v rámci nominovaného projektu aj darcovskej stratégie firmy
- pozitívny dopad tejto aktivity na spoločenský problém dosiahnutý najmä v roku 2024 a snahu o dlhodobú udržateľnosť riešenia;
- systematické partnerstvá s jednou alebo viacerými občianskymi organizáciami;
- prinášanie nových prístupov k riešeniu spoločenských problémov alebo podpore konkrétnej cieľovej skupiny s potenciálom riešiť spoločenský problém na väčšej škále;
- výšku daru z vlastných zdrojov a kombináciu s ďalšími formami nefinančnej a finančnej podpory vzhľadom k veľkosti firmy (počtu zamestnaných a zisku). Firma môže nominovať aj projekt, pri ktorom využila ako jeden zo zdrojov financovania prostriedky z asignácie podielu dane. V tomto prípade však musí v nominácii bližšie popísať i výšku vlastného vkladu, napr. čas zamestnancov a zamestnankýň, ktorý venovali efektívnemu využitiu asignovaných prostriedkov, vecné dary, pro bono služby a pod.;
- motiváciu podpory, ktorou by mala byť predovšetkým dobročinná pomoc a investícia do komunity s cieľom riešiť konkrétny spoločenský problém a nie komerčný zámer. Je však legitímne, keď filantropická pomoc prináša benefity aj pre firmu, napr. zlepšenie firemnej kultúry, dobrý pocit zamestnancov a zamestnankýň, ich hrdosť a lojalitu k firme, zlepšenie dobrého mena firmy na verejnosti, zvýšenú lojalitu zákazníkov a zákazníčok a pod.
Oceňujeme projekty s inovatívnym potenciálom, merateľnými cieľmi a dosiahnutými výsledkami, prepojenie projektu s činnosťou firmy a jej celkovou stratégiou, dlhodobú udržateľnosť projektu a do akej miery firma do projektu zapája svojich partnerov (zamestnanectvo, občiansku spoločnosť, verejnú správu, zákazníkov a zákazníčky, dodávateľov a akcionárov).
Podľa platných pravidiel súťaže budú akceptované len nominácie prostredníctvom online formulára (dole nižšie).