13. 03. 2015 Zodpovedné podnikanie

Združenie firiem, ktoré robia svoj biznis inak, sa rozrastá

Do združenia Business Leaders Forum v marci vstúpili ďalšie spoločnosti. Sú nimi Allianz – Slovenská poisťovňa a Tchibo Slovensko.

Členovia BLF prijali do svojich radov nové firmy na prvom štvrťročnom stretnutí v roku 2015 v spoločnosti Skanska SK v Bratislave.

Združenie Business Leaders Forum (BLF) pri Nadácii Pontis sa začiatkom roka rozrástlo na 34 členov. V marci doň vstúpila najväčšia poisťovňa na Slovensku Allianz Slovenská poisťovňa ako aj obľúbený výrobca kávy a maloobchodný predajca s rýchloobrátkovým spotrebným tovarom Tchibo Slovensko. Pridali sa k firmám, ktoré myslia na svojich zamestnancov, zákazníkov, pri podnikaní berú ohľad na životné prostredie a sú vnímavé voči svojmu okoliu.

„Tešíme sa, že hneď na úvod nového roka sa naše združenie opäť rozrástlo. Čím viac spoločností sa zaviaže zodpovedne podnikať, tým rýchlejšie sa bude napĺňať vízia združenia – zodpovedným podnikaním dosiahnuť prosperitu Slovenska,“ hovorí Beata Hlavčáková, riaditeľka Business Leaders Forum a programová riaditeľka Nadácie Pontis.

Allianz Slovenská poisťovňa je spolu s MetLife druhou poisťovňou v združení. „Neoddeliteľnou súčasťou firemnej kultúry Allianz – Slovenskej poisťovne sú aktivity spojené s podporou bezpečnosti na cestách, dopravnou výchovou, zdravím, športom a pomocou sociálne slabším. Od svojho vzniku v roku 2008 podporila Nadácia Allianz stovky obcí, miest, materských či základných škôl, neziskových organizácií a rodín v sociálnej núdzi. Do týchto aktivít sa navyše môžu zapojiť aj naši zamestnanci,“ uvádza Katarína Schneiderová, vedúca oddelenia internej komunikácie v Allianz – SP. „Usilujeme sa aj o ochranu životného prostredia. Pri komunikácii s klientmi využívame elektronickú korešpondenciu, nahlásiť poistnú udalosť môžu cez mobilný telefón a jej stav ďalej sledovať online na našej webovej stránke. Všetky procesy smerujú k zníženiu množstva spotrebovaného papiera a okrem toho je elektronická komunikácia pre klienta zároveň pohodlnejšia a rýchlejšia,“ dopĺňa K. Schneiderová.

„Trvalá udržateľnosť je neoddeliteľnou súčasťou našej firemnej stratégie už od roku 2006. Veríme, že náš obchodný model, veľkosť spoločnosti a naše skúsenosti umožňujú docieliť reálne zmeny – napríklad v oblasti pestovania a spracovania kávy, bavlny alebo dreva. Aby sme náš cieľ dosiahli, spolupracujeme so všetkými medzinárodne uznávanými certifikačnými organizáciami. V súčasnosti sú to Rainforest Alliance, Fairtrade či FSC. Týmto spôsobom sa ako rodinný podnik snažíme zaistiť, aby sme aj v budúcnosti mohli našim zákazníkom ponúknuť to, čo robí Tchibo Tchibom: praženú kávu tej najvyššej kvality a každý týždeň novú kolekciu spotrebného tovaru,“ vysvetľuje Lenka Mašková, ktorá má na starosti zodpovedné podnikanie Tchibo v Čechách aj na Slovensku.    

Viac informácií a úplné profily zodpovedného podnikania všetkých členov BLF si môžete prečítať tu.

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.