27. 04. 2018 Zodpovedné podnikanie

VÚB a Dobrý trh sa spájajú pre dobré veci

VÚB je dobrým susedom, ktorému záleží na rozvoji komunít v jej okolí.

Ochrana a pomoc okoliu, ktoré VÚB svojou činnosťou ovplyvňuje, nepredstavuje iba šetrenie životného prostredia a znižovanie produkcie odpadov. Okolie tvoria aj ľudia, ktorým je banka susedom. Preto podporuje susedské komunity, ktoré do našej spoločnosti prinášajú pridanú hodnotu a zlepšujú vzťahy medzi ľuďmi. Prostredníctvom Nadácie VÚB podporuje najznámejšie komunitné podujatie v Bratislave – Dobrý trh.

Dobrý trh, ktorého organizátorom je OZ Punkt, je jedno z najväčších slovenských komunitných podujatí, na ktorom sa trikrát do roka stretne skupina ľudí, ktorí majú cit pre uskutočňovanie dobrých myšlienok, činov, produktov či služieb. Ponúka priestor komunitným iniciatívam a startupom, poctivým a férovým malovýrobcom z celého Slovenska, chráneným dielňam, neziskovým organizáciám a v neposlednom rade celým rodinám susedov z okolia trhu, ktorí svoj záujem radi dokazujú opätovnou návštevou trhov už celých 5 rokov v počte viac ako 15 000.

Cieľom tohtoročného Dobrého trhu je predstaviť susedské komunity, ktoré sa podieľajú na samotnej realizácii podujatia. Nadácia VÚB bude v spolupráci s OZ Punkt počas celého roka skúmať, ako verejnosť vníma pojem „komunita“. Čo znamená pre návštevníkov Dobrého trhu na Jakubovom námestí zisťovala pomocou špeciálnej steny v parku. “Všetci návštevníci mohli nechať na mieste originálnym spôsobom svoj odkaz, čo pre nich znamená komunita,” vysvetlil Alexander Resch, predseda správnej rady Nadácie VÚB a dodal: “Tešíme sa, že Dobrý trh pomáha zbližovať ľudí a upevňuje zdravé susedské vzťahy. Je pre nás radosť podporovať jeho organizáciu.”

Aj VÚB banka bola navštíviť susedov z Jakubovho námestia. Pre návštevníkov Dobrého trhu si pripravila niekoľko aktivít a milé darčeky – krásnu rohožku, ktorá privíta návštevu, petúnie, aby rozkvitli susedské vzťahy, menovky pre dobrých susedov či omaľovánky pre malých aj veľkých.

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.