V britskom Lidl zmizli cukrovinky z pokladní
Z pokladní v britských predajniach Lidl zmizli sladkosti lákajúce malé deti. Nahradili ich ovocie, cereálie a zdravé šťavy.
Namiesto cukríkov sušené ovocie, miesto čokolády cereálne výrobky. Známy obchodný reťazec v Británii poslúchol rodičov a z regálov pri pokladniach stiahol nezdravé cukrovinky. Nahradili ich zdravšie varianty.
Sladké pasce
Vo viac ako šesťsto predajniach obchodného reťazca Lidl už dnes Briti sladkosti pri pokladniach nenájdu. Firmu k tomu doviedla nespokojnosť zákazníkov, ktorí umiestnenie nezdravých sladkých výrobkov pri pokladniciach vnímali negatívne. Lákali hlavne malé deti, ktoré nástojili, aby im ich rodičia kúpili.
Podľa zistení Lidlu s tým malo problém až 68 % opýtaných rodičov. 66 % z nich svojim deťom vyhovelo. Nenadarmo sa tieto cukrovinky pri pokladniach volajú aj sladkými pascami.
Po novom ich predajne nahradili ovocím, čerstvým i sušeným, rôznymi cereálnymi výrobkami či zdravými šťavami. Rodičia či ďalší zákazníci s deťmi tak môžu byť pokojní. Generálny manažér Lidl Ronny Gottschlich pre britský denník The Guardian uviedol: „Vieme, aké ťažké je odolať nástojčivému tlaku detí, a preto sme sa rozhodli cukrovinky premiestniť a umožnili sme rodičom, aby svoje deti odmeňovali zdravšími spôsobmi.“
Na Slovensku skôr výnimka
Obchodný reťazec Lidl je jediným v Británii, ktorý sa k takémuto počinu odhodlal. Nie je však vylúčené, že sa pripoja aj ďalší predajcovia. Národné fórum pre obezitu totiž uviedlo, že v roku 2050 bude polovica obyvateľov tejto krajiny trpieť nadváhou. Na Slovensku zatiaľ zmenu sladkého sortimentu neplánuje ani jedna prevádzka spoločnosti Lidl, či iní veľkí predajcovia potravinového sortimentu. Len v predajniach spoločnosti Kaufland majú v pokladničnej zóne každej predajne jednu pokladnicu bez sladkostí, ktorá je určená práve pre rodičov s deťmi. Je to však zatiaľ výnimka.
Zdroje: udalosti.noviny.sk, theguardian.com