Unilever vyzýva svojich zákazníkov k udržateľnejšiemu životu
Firma Unilever spustila kampaň vyzývajúcu zákazníkov k zodpovednej spotrebe.
Výrobca potravín, drogérie či čistiacich prostriedkov, firma Unilever, vyzýva svojich zákazníkov, aby svojimi každodennými, hoc i malými udržateľnými rozhodnutiami prispeli k lepšej budúcnosti miliónov detí na svete.
Project Sunlight je najväčšia kampaň v histórii zameraná na zodpovednú spotrebu. „Chceme zmeniť diskusiu o udržateľnosti. Našim cieľom je podporovať a urýchľovať zmenu myslenia a správania ľudí,“ povedal podpredseda Unilever Marc Mathieu.
Kampaň sa zameriava na päť základných trhov firmy – USA, Veľkú Britániu, Brazíliu, Indiu a Indonéziu.
Produkty od Unilever dávajú viac
Päťdesiatim miliónom domácností v krajinách s obmedzenými zdrojmi vody Unilever ponúka prací prostriedok Comfort One Rinse, na ktorého vymytie postačuje jedno plákanie. Jedna rodina tak môže pri ručnom praní ušetriť až 30 litrov vody. Ušetrenú vodu môžu využiť na varenie a osobnú hygienu.
V Indii majú zákazníci problém s nekvalitnou pitnou vodou. Firma v spolupráci s miestnou aktivistkou rozdala 200 filtrov vody Pureit.
Značka Knorr sa napríklad zaviazala, že do roku 2020 bude 100 % základných poľnohospodárskych surovín odberať od zodpovedných pestovateľov. Knorr spolupracuje so svojimi dodávateľmi a pomáha im pri zachovávaní biodiverzity na farmách a pri investovaní do nových, energeticky menej náročných technológií.
Unilever dbá aj na redukciu obalov. Značky Dove či Sure zmenšili objem aerosólových deodorantov zo 150 ml na polovicu. Ak by tieto stlačené deodoranty začal používať 1 milión ľudí, emisie CO2 by klesli o 720 ton a ušetrený hliník by stačil na výrobu 20 500 bicyklov.
Zdroje: projectsunlight.com, marketingmagazine.co.uk, theguardian.com