30. 11. 2022 Filantropia

Tipy pre organizácie: Ako pokračovať v komunikácii po #GivingTuesday

#GivingTuesday sa skončil a o pár týždňov tu máme začiatok nového roka. Ako by mala vyzerať komunikácia vašej organizácie v tomto období? Veľa organizácií zašle svojim donorom a donorkám email s poďakovaním, zavesí na sociálne siete post s ďakovným odkazom a potom sa na dlhú chvíľu odmlčí. Ak si však svojich darcov chcete udržať, existuje pár vecí, ktoré môžete spraviť inak.

Kampani na #GivingTuesday ste venovali veľkú časť energie. Nebolo to jednoduché a v kombinácii s vianočnou kampaňou, isto ani nebol čas zamyslieť sa nad tým, čo ďalej. Aby vaša vynaložená práca nevyšla nazmar, máme pre vás pár tipov, ako pracovať s darcami ďalej.

1.Komunikujte dopad vašej kampane zaujímavo

Nemusíte komunikovať čiastku, ktorú ste vyzbierali. Skúste napríklad kvantifikovať, koľkým ľuďom a ako presne sa vďaka vyzbieranej čiastke pomôže. Napíšte, koľko ľudí vám na #GivingTuesday pomohlo alebo koľko párov pomocných rúk vám ľudia podali. Koľko dobrých skutkov ste počas svojej kampane napočítali?

Zvážte tiež, kde budete dopad komunikovať. Sociálne siete sú samozrejmosťou, môžete však napísať aj článok na web alebo poslať tlačovú správu.

2.Na rôzne typy darcov smerujú rôzne typy komunikácie

Neposielajte všetkým darcom ten istý email. Skúste ho obmeniť pre rôzne skupiny vašich podporovateľov. Poďakovať by ste samozrejme mali všetkým, ale pre ľudí, ktorí vás podporili prvýkrát, spravte niečo naviac. Napíšte im, čo všetko vaša organizácia robí, spýtajte sa ich na to, prečo podporili práve vás a ako sa o vás dozvedeli. Opýtajte sa ich tiež na to, či chcú od vás dostávať novinky pravidelne. Ak používate Mailchimp alebo inú službu na odosielanie newslettrov, pridajte im do mailu link, kde sa môžu prihlásiť na odber noviniek.

Vašim pravidelným podporovateľom nezabudnite zdôrazniť, aký má ich pomoc dopad a ako vám ich pravidelné dary pomáhajú lepšie plánovať. Nezabudnite ani na tých, ktorí vás podporili v minulosti, ale teraz nevyužili príležitosť. Napíšte im, že si veľmi vážite ich podporu v minulosti a ponúknite im možnosť pomôcť vám aj po #GivingTuesday v období do konca roka. Pošlite im link na vašu darovaciu stránku.

3.Postujte aj naďalej

Ak ste počas svojej #GivingTuesday kampane komunikovali pravidelne, zrejme máte o pár nových followerov naviac. A tí očakávajú, že budete v komunikácii pokračovať. Veľká a dlhá odmlka by ich mohla demotivovať a stratili by o vašu organizáciu záujem. Preto postujte na sociálne siete aj naďalej – ukazujte, čo robíte, ako sa vám darí a ako pretavujete príspevky darcov na pomoc iným, zaželajte im pekné vianočné sviatky, informujte, čo chystáte v januári – hlavne komunikujte.

 

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.