01. 07. 2021 Zodpovedné podnikanie

Špeciálny grant z Nášho Mesta dostane Sloboda zvierat

Potrebujem každý rok nové tričko? To bola otázka, ktorú sa pred podujatím Naše Mesto pýtali mnohí dobrovoľníci a dlho sme nad ňou premýšľali aj my. Nový hravý dizajn trička bol každoročnou tradíciou podujatia, no zároveň neladil s myšlienkou udržateľnosti, o ktorú sa ako nadácia dlhodobo snažíme. Preto sme tento rok prišli s novinkou a ponúkli dobrovoľníkom zaškrtnúť možnosť „nechcem tričko“. A čo je ešte lepšie, z ušetrených peňazí, ktoré by inak šli na výrobu textilu, sme podporili prácu dôležitej neziskovej organizácie.

Možnosť neobjednať si nové tričko si tento rok vybralo až 861 ľudí z celkového počtu účastníkov Nášho Mesta. Títo dobrovoľníci a dobrovoľníčky radšej využili tričká z minulých ročníkov a podporili tak myšlienku udržateľnosti.

Z ušetrených peňazí sme sa rozhodli podporiť jednu z organizácií, ktoré sa venujú ochrane prírody. O tom, kto dostane špeciálny grant, rozhodovali dobrovoľníci v dotazníkovom hlasovaní hneď po podujatí. Vyberať si pritom mohli z 19 organizácií.

Najväčší počet ľudí nakoniec zahlasoval za Slobodu Zvierat, ktorá tak od nás získa grant vo výške 1000 eur.

„V mene organizácie Sloboda zvierat srdečne ďakujeme za poskytnutie finančných prostriedkov od Nadácie Pontis. Vážime si pozitívny ohlas na našu niekoľkoročnú spoluprácu. Grant, ktorý ste sa nám rozhodli poskytnúť, využijeme na materiálne zabezpečenie útulku v prospech opustených a týraných zvierat,“ povedala koordinátorka kampaní Slobody zvierat Kristína Devínska.

Väčšina dobrovoľníkov sa v dotazníku takisto vyjadrila, že si vie predstaviť rovnaké tričká aj na ďalších ročníkoch Nášho Mesta. Na rok 2022 sme sa preto rozhodli tento nápad s malou obmenou zopakovať. Veríme, že možnosť neobjednať si nové tričko a pomôcť týmto malým krokom planéte využijú dobrovoľníci aj nabudúce a prispejú tým k udržateľnosti podujatia. Tričká z Nášho Mesta si teda určite nechajte a oblečte aj o rok!

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.