20. 09. 2016 Nadácia Pontis

Službu Online tlmočník využije každý týždeň asi 40 nepočujúcich

Dňa 25. septembra si pripomíname Medzinárodný deň nepočujúcich. Len na Slovensku trpí úplnou alebo čiastočnou stratou sluchu tri až päť percent...

Bratislava 20. septembra (TASR) – Dňa 25. septembra si pripomíname Medzinárodný deň nepočujúcich. Len na Slovensku trpí úplnou alebo čiastočnou stratou sluchu tri až päť percent populácie. Z nej sa viac ako 10.000 ľudí nezaobíde bez posunkového jazyka. TASR informoval koordinátor Nadačného fondu Telekom pri Nadácii Pontis Juraj Recký.

Pre nepočujúcich je množstvo bežných úloh ťažko riešiteľných a sú tak odkázaní na pomoc blízkych alebo profesionálov. Len vybavenie akejkoľvek úradnej záležitosti, pri ktorej nepočujúci potrebuje komunikovať s klientským pracovníkom, je bez spoluúčasti tretej strany takmer nemožné. Pomoc tlmočníka do posunkového jazyka vyžadujú aj každodenné neočakávané situácie.

Práve na základe tejto potreby vznikla v roku 2015 platforma online pomoci pod názvom Online tlmočník, ktorá reaguje na potreby nepočujúcej komunity. Služba Online tlmočník je jednou z ďalších cielených aktivít Nadačného fondu Telekom pri Nadácii Pontis, ktorý už 14 rokov pomáha nepočujúcim riešiť a skvalitňovať ich každodenné výzvy.

„Počas pilotnej prevádzky Online tlmočníka sa nám do systému zaregistrovalo takmer 150 nepočujúcich a týždenne našich päť tlmočníčok obslúži asi 40 zákazníkov. Zatiaľ fungujeme v režime pondelok, streda, piatok od 08.00 do 20.00 h. Skúsenosti podobnej služby, Tichej linky z Čiech i naše vlastné, nám však jasne ukazujú, že dopyt rastie a budúcnosť je v nepretržite dostupnej službe, čiže niečo ako pohotovostný asistent,“ uviedol Juraj Recký, koordinátor nadačného fondu.

Online tlmočník aktuálne funguje cez Skype, pričom na spojenie sa s tlmočníkom je potrebný počítač, tablet alebo smartfón s webkamerou.

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.