20. 12. 2015 Zodpovedné podnikanie

Slováci prejavili obrovskú mieru empatie. Potravinová zbierka zlomila minuloročný rekord

Aj malá pomoc môže mať veľký význam. Potravinová zbierka prinesie ľudom v núdzi až 192 500 porcií jedla.

Zákazníci obchodného domu MY na Kamennom námestí v Bratislave patrili tento rok medzi najštedrejších

Výsledkom tohtoročnej, v poradí tretej, potravinovej zbierky pre ľudí v núdzi je 77 ton trvanlivých potravín a drogérie oproti vlaňajším 48 tonám. Hodnota vyzbieraného tovaru je 109 000 eur a spoločnosť Tesco Stores SR ju ešte navýši o 20 %, čiže o 21 800 eur. Finančne prispeje aj jeden z partnerov zbierky, spoločnosť Unilever.

„Rekordný výsledok tohtoročnej potravinovej zbierky nás nesmierne potešil. Vďaka tomu, že také veľké množstvo Slovákov prejavilo ľudskosť a empatiu ľuďom v núdzi a darovali hoci len zopár potravín zo svojho nákupu, sa charitatívnym partnerom nakoniec podarilo vyzbierať neuveriteľných 77 ton potravín a drogérie, z ktorých pripravia až 192 500 porcií jedla. Každá malá pomoc totiž môže mať nakoniec veľký význam. A preto každému, kto prispel, patrí veľká vďaka – v prvom rade našim zákazníkom, ale aj všetkým kolegom, ktorí sa zapojili medzi dobrovoľníkov a so zbierkou pomáhali,“ povedala Zuzana Lošáková, manažérka komunikačného oddelenia Tesco.

Potravinová zbierka prebiehala od 16. od 21. novembra 2015 v 78 obchodoch Tesco po celom Slovensku. Ľudia najviac darovali múku, cestoviny, cukor, soľ, strukoviny, ryžu, ale aj tekuté mydlá. Zbierku spoluorganizovali Slovenská katolícka charita, organizácia Depaul Slovensko, Potravinová banka Slovenska, a tento rok po prvý raz aj Evanjelická Diakonia. Formou sociálneho marketingu sa do zbierky zapojila aj spoločnosť Unilever.

Tento rok do zbierky najviac prispeli zákazníci hypermarketu v Dubnici nad Váhom, Obchodného domu MY na Kamennom námestí v Bratislave a hypermarketu v Brezne.

 

Zdroj: Tesco Stores SR

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.