20. 09. 2023 Zodpovedné podnikanie

Od inkluzívnej kultúry až po angažovanú firemnú komunikáciu – konferencia BLF Summit opäť otvorí široké spektrum ESG tém

Najväčšia konferencia o spoločenskej zodpovednosti BLF Summit (predtým CSR Summit) oslavuje svoje 20. výročie. Aj tento rok budú domáci aj zahraniční experti a expertky hovoriť o rôznorodých ESG témach a prinesú nielen riešenia pre zamestnávateľov, ale aj inšpirácie pre osobný život. Podujatie bude opäť dostupné pre všetkých – naživo pre pozvaných hostí a online pre širokú verejnosť.

Aké výzvy prináša súčasná doba pre zodpovedné podnikanie? Čo je kľúčové pre vytvorenie inkluzívnej kultúry vo firme či organizácii? A aký má byť postoj firiem k citlivým spoločenským témam? Aj tieto a mnohé ďalšie otázky zaznejú na konferencii 25. októbra, ktorá sa uskutoční v eventovom priestore Kulturama.

20 rokov zodpovedného podnikania

Pred 20 rokmi bola naša konferencia prvým a dlhé roky aj jediným podujatím na Slovensku, ktoré sa venovalo témam spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti. Dnes ju prinášame pod hlavičkou združenia Business Leaders Forum, ktoré sa rovnako dlhú dobu venuje práve témam zodpovedného podnikania, ale zároveň sme jej obsah prispôsobili aj širšiemu publiku, ktoré má možnosť sledovať podujatie online,“ hovorí Ivana Vagaská, výkonná riaditeľka Business Leaders Forum.

Úvod podujatia bude patriť dátam z prieskumu o zodpovednom podnikaní, ktorý združenie Business Leaders Forum (BLF) realizuje s agentúrou FOCUS každý druhý rok už od roku 2004. „Vďaka kontinuálnej spolupráci s agentúrou FOCUS môžeme tieto unikátne dáta porovnať a získať tak obraz, ako sa za posledné dve desaťročia menilo vnímanie zodpovedného podnikania slovenskou verejnosťou,“ dopĺňa Vagaská. Výsledky prieskumu odprezentuje uznávaný sociológ a riaditeľ agentúry FOCUS Martin Slosiarik.

Biznis témy aj inšpirácie pre osobný život

Na BLF Summite vystúpia nielen domáci, ale aj zahraniční rečníci a rečníčky. „Veľmi sa tešíme, že naše pozvanie na konferenciu prijala Jonna Louvrier z fínskej konzultačnej organizácie Includia Leadership. Moderátor Lukáš Bakoš sa s ňou porozpráva aj o tom, v čom sa môžeme inšpirovať fínskym prístupom k diverzite a inklúzii,“ približuje Miroslava Gočálová, programová manažérka BLF zodpovedná za organizáciu podujatia.

Ďalším zahraničným spíkrom je Thomas Kolster, uznávaný odborník z Dánska prepájajúci témy marketingu, podnikania a trvalej udržateľnosti. Vystúpi v rámci bloku štyroch 20-minútových vedenom moderátorkou Veronikou Cifrovou Ostrihoňovou, ktorá okrem neho vyspovedá napríklad aj expertku na umelú inteligenciu Máriu Bielikovú či odborníka na potreby mladých ľudí Tomáša Pešeka.

Podujatie otvorí aj tému angažovanej firemnej komunikácie a postoja firiem k citlivým spoločenským témam. V diskusii vystúpia Petra Novotná zo spoločnosti Slovak Telekom, Michal Meško z Martinusu, reklamný expert Róbert Slovák a doplní ich Martina Bechyňová z českej firmy Liftago, ktorá je známa tým, že proti hejtom na sociálnych sieťach bojuje humorom.

Nebudú chýbať Cena SDGs ani diskusné stoly

Súčasťou konferencie je už tradične odovzdávanie Ceny SDGs. „Nadácia Pontis spolu s Nadáciou Tesco opäť odovzdá ocenenie za prínos k Cieľom udržateľného rozvoja, a to organizácii či jednotlivcovi so silným príbehom, preukázateľným dopadom a potenciálom inšpirovať ostatných,“ dopĺňa M. Gočálová.

K najobľúbenejším častiam konferencie každoročne patria diskusné stoly, ktoré však budú dostupné len pre účastníkov a účastníčky naživo v Kulturame. Opäť budú mať možnosť neformálne rozobrať témy, akými sú inkluzívna kultúra, podpora ženského zdravia (nielen) vo firme, výzvy spojené s povinným CSRD reportingom, cirkulárna ekonomika ako súčasť ESG stratégie či Employee Resource Groups.

V Kulturame privítame približne 100 pozvaných hostí najmä z členských firiem BLF, široká verejnosť bude môcť sledovať BLF Summit online z pohodlia domova či kancelárie a úplne zadarmo.

Zaregistrujte sa na sledovanie konferencie online

 

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.