02. 05. 2017 Zodpovedné podnikanie

Obchodník roka 2016: Lidl opäť obhájil dve prvenstvá

Držiteľom Ceny verejnosti sa v rámci prestížnej súťaže MasterCard Obchodník roka už po štvrtýkrát v rade stal Lidl.

Do hlasovania Mastercard Obchodník roka 2016 sa zapojilo celkovo 79 919 ľudí, pričom Lidl získal 52 561 hlasov a pred druhým v poradí – dm drogerie markt – zvíťazil s výrazným náskokom. Diskontný reťazec zároveň zopakoval svoje víťazstvo aj v kategórii Obchodník s potravinami, pričom v tomto hodnotení uspel tretí raz v rade. 

„Hovorí sa, že vyhrať je ťažké a obhájiť ešte ťažšie. V poradí štvrté víťazstvo v hlasovaní verejnosti si preto nesmierne vážime. Rozhodli o ňom totiž zákazníci, ktorí sa opäť vo veľmi veľkom počte priklonili na našu stranu. Toto víťazstvo zároveň vnímame ako veľký záväzok voči našim zákazníkom,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl, a dodal: „Chápeme to ako potvrdenie správnosti nášho prístupu, podľa ktorého je zákazník najdôležitejšou osobou v našom podnikaní. Zároveň to je však iba jedna strana mince, bez motivovaných zamestnancov by sme neboli úspešní. Táto cena preto rovnakým dielom patrí všetkým mojim kolegyniam a kolegom, ktorých je viac ako 3 800. Ďakujem.“

O víťazoch jednotlivých sortimentných kategórií rozhodol rozsiahly reprezentatívny výskum spoločnosti GfK Czech na vzorke 1 500 respondentov zo Slovenska. „Najobľúbenejších obchodníkov v jednotlivých kategóriách maloobchodu vyberali slovenskí zákazníci a výsledky preto odrážajú ich vlastnú skúsenosť s kvalitou ponuky a služieb,“ povedal Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne („top of mind“), počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie).

Víťazov vyhlásili v rámci konferencie Retail Summit. Zástupcovia spoločnosti Lidl si prebrali aj päť ocenení v súťaži Múza Merkúra. Diskontný reťazec zvíťazil v novej kategórií CSR v obchode, kde odborná porota ocenila jeho početné aktivity v oblasti spoločenskej zodpovednosti. Druhé miesto získal Lidl v kategórií branding predajne a z galavečera si odniesol aj ocenenia v ďalších troch kategóriách: nové technológie v mieste predaja, umiestňovanie produktov v mieste predaja a Top značka v obchode.

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.