07. 02. 2023 Zodpovedné podnikanie

O2: Uvedomujeme si, že nepretržitý prístup k dátam má svoje tienisté stránky

Operátor vníma svoju spoluzdpovednosť za tému nadmerného a nesprávneho využívania technológií.

Spoločnosť O2 sa dlhodobo a strategicky venuje rozvoju kritického myslenia a mediálnej gramotnosti prostredníctvom vlastných aktivít, projektov Férovej nadácie či partnerstiev s mimovládnymi organizáciami alebo vzdelávacími inštitúciami. Za svoje aktivity v tejto oblasti získala ocenenie Via Bona Slovakia 2021 v kategórii Férový hráč na trhu. O tom, prečo sa vo svojej CSR stratégii rozhodli venovať práve kritickému mysleniu a ako hodnotia svoju kampaň „Zdieľaj s rozumom“ sme sa rozprávali s Luciou Petrášovou, riaditeľkou Úseku Značky a Komunikácie.

 Stali ste sa víťazom ocenenia Via Bona Slovakia 2021 v kategórii Férový hráč na trhu. Čo pre vás znamená zisk tohto ocenenia?

Ocenenie si veľmi vážime a vnímame ho ako potvrdenie relevantnosti a autentickosti našich dlhodobých firemných hodnôt férovosti a transparentnosti.

Prečo ste sa v rámci svojej CSR stratégie rozhodli venovať práve hoaxom a dezinformáciám?

Ako technologická firma vnímame našu spoluzodpovednosť za tému nadmerného a nesprávneho využívania technológií. Uvedomujeme si, že pohodlný a nepretržitý prístup k dátam má aj svoje tienisté stránky, a preto sa chceme podieľať na ich minimalizovaní. Chceme poukazovať na nebezpečenstvo hoaxov a dezinformácií, primárne v online priestore, kde je ich zdieľanie jednoduché a lákavé.

Kampaň „Zdieľaj s rozumom” mala veľký úspech, a to aj napriek tomu, že išlo o pomerne kontroverznú tému. Ako si to vysvetľujete?

Uvedomovali sme si kontroverznosť tejto témy už od začiatku prípravy kampane. Preto sme venovali špeciálnu pozornosť tomu, aby sme kampaňou nepolarizovali, zbytočne neprovokovali a neukazovali prstom na „tých druhých“, ale motivovali k naštudovaniu informácií. Výstupy kampane sme napríklad dopredu testovali formou focus skupín, aby sme sa uistili, že formulácie jednotlivých kampaňových materiálov budú zrozumiteľné a neurážlivé voči ktorejkoľvek cieľovej skupine.

 Čo bude podľa vás najväčšou výzvou v téme CSR/ESG v roku 2023?

Osobne vnímam ako veľkú výzvu pre CSR/ESG témy autentickosť a uveriteľnosť aktivít jednotlivých firiem a „buy-in“ interných zamestnancov na tieto dôležité oblasti a iniciatívy. V O2 nám veľmi záleží na tom, aby zamestnanci žili aktivitami, ktoré robíme a verili v ich zmysluplnosť a prínos. Hodnoty, ktoré prezentujeme navonok, dodržiavame aj interne, čo výrazne napomáha aj finálnej podobe a dosahu realizovaných aktivít.

 

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.