Novou prezidentkou Business Leaders Forum je Magdaléna Dobišová zo spoločnosti Skanska SK
Generálna riaditeľka Skanska SK Magdaléna Dobišová sa na ďalšie dva roky stala novou prezidentkou BLF.
Motivácia zamestnancov, vývoj udržateľných produktov a služieb, ako aj kritériá zodpovedného podnikania pri výbere dodávateľov sú hlavnými témami, na ktoré sa chcú firmy združené v Business Leaders Forum (BLF) nasledujúce dva roky zamerať. „Spoločensky zodpovedná firma je firma, ktorá podniká slušne a poctivo, váži si svojich zamestnancov a svojou podnikateľskou stratégiou ovplyvňuje nielen región, v ktorom pôsobí, ale aj celú spoločnosť,“ povedala Magdaléna Dobišová, ktorá vo funkcii nahradila doterajšieho prezidenta BLF Martina Kubalu, bývalého generálneho riaditeľa Hewlett-Packard.
Združenie zodpovedných firiem má v súčasnosti 25 členov a ich počet každým rokom rastie. „Z môjho pohľadu je Business Leaders Forum dôležitá mienkotvorná platforma slovenských i nadnárodných firiem pôsobiacich na Slovensku, ktoré sa hlásia k takémuto podnikaniu. Som presvedčená, že máme silu ovplyvňovať spoločnosť a hlavne vnímanie mladých ľudí, aby chápali, že slušnosť a poctivosť v podnikaní môže byť aj dnes ekonomickou a konkurenčnou výhodou,“ dodala Magdaléna Dobišová.
Zapojené firmy v BLF sa chcú okrem presadzovania etického a transparentného podnikania aj naďalej venovať motivácii zamestnancov, znižovaniu dopadu na životné prostredie či šíreniu zodpovednosti aj u svojich dodávateľov. „Tieto témy sú aktuálne a majú veľký ohlas aj vo vnútri firiem. Ak firma napríklad dá zamestnancom flexibilitu, nič ju to nestojí. Zamestnanec je spokojnejší, motivovanejší, lepšie si robí svoju prácu a vracia jej to aj svojou lojalitou,“ vysvetľuje Beata Hlavčáková, výkonná riaditeľka združenia.
Ukazuje sa, že ľudia sú k zodpovednosti firiem čoraz vnímavejší. Verejnosť si čoraz viac uvedomuje, že firmy nemajú len ekonomickú silu, ale dokážu pozitívne meniť okolité prostredie. Podľa posledného prieskumu, ktorý tento rok Business Leaders Forum uskutočnilo s Agentúrou Focus si Slováci zodpovedné podnikanie najviac spájajú s poctivosťou a férovým prístupom firiem k zamestnancom. Až tretina z nich sa priznala, že už bojkotovala výrobky alebo služby firmy, s ktorej aktivitami nesúhlasila.