23. 07. 2013 Zodpovedné podnikanie

Nestlé dá prácu tisíckam mladých Európanov

Nestlé, najväčšia potravinárska firma na svete, sa zaviazala, že v najbližších troch rokoch vytvorí pracovné miesta pre 20-tisíc mladých Európanov.

©JiPs☆STiCk /flickr.com

Nestlé, najväčšia potravinárska firma na svete, sa zaviazala, že v najbližších troch rokoch vytvorí pracovné miesta pre 20-tisíc mladých Európanov. Firma týmto krokom reaguje na rekordnú nezamestnanosť mladých ľudí, ktorá sužuje európsky kontinent.

Agentúra Reuters koncom júna 2013 informovala o plánoch Nestlé zamestnať do roku 2016 10-tisíc ľudí vo veku do 30 rokov a vytvoriť ďalších 10-tisíc pozícií pre stážistov a učňov.

„V čase, kedy Európa starne a zápasí s dlhom, potrebuje dostať mladých ľudí do práce,“ povedal viceprezident Nestlé a riaditeľ pre oblasť Európy Laurent Freixe. „Štáty nemôžu tento problém vyriešiť sami,“ dodal.

Freixe upresnil, že spomínané číslo 10-tisíc neznamená celkový počet novovytvorených pracovných miest. Niektorí mladí ľudia by totiž mali nahradiť zamestnancov odchádzajúcich do dôchodku. Zvyšok získa pracovné miesta vďaka investíciám do nových závodov, ktoré firma Nestlé oznámila v minulých mesiacoch v Nemecku, Španielsku, Británii či vo Francúzsku. Okrem toho bude Nestlé pokračovať aj v prijímaní starších, skúsenejších zamestnancov. 

Firma vyzve aj svojich 63-tisíc dodávateľov, aby jej kroky nasledovali. „Veríme, že sa nám podarí inšpirovať aj ďalšie firmy,“ povedal Freixe, pričom poukázal, že investovaním v Európe môžu urobiť niečo prospešné pre firemný biznis, no zároveň aj pre spoločnosť ako takú. Nestlé v Európe realizuje zhruba tretinu svojich tržieb a zamestnáva tu okolo 100-tisíc ľudí.

V máji 2013 dosiahla nezamestnanosť mladých Európanov pod 25 rokov úroveň 23 %. Bez práce bolo tým pádom takmer 5,6 milióna mladých.

 

Zdroje: Reuters, Nestlé

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.