21. 12. 2018 Filantropia

Naučte sa variť Do poslednej omrvinky

Vedeli ste, že ročne na Slovensku vyprodukujeme až dva milióny ton odpadu? 45% z tohto množstva tvorí kompostovateľný odpad.

A práve preto sa spoločnosť Metro, ktorá má vo Fonde pre transparentné Slovensko nadačný fond  rozhodlo ísť úplne inou cestou a spolu so Slovenským zväzom kuchárov a cukrárov podpísalo memorandum o neplytvaní jedlom. Signatári memoranda sa zaväzujú využívať potraviny na maximum, znižovať odpad a zväčšiť zodpovednosť voči zákazníkom. K memorandu sa môžu pripojiť ďalší podporovatelia, ktorí rešpektujú filozofiu zero waste. Odborným garantom tohto memoranda je Inštitút cirkulovanej ekonomiky INCIEN, ktorý je na Slovensku priekopníkom v téme zero waste.

Memorandum obsahuje 5 základných princípov, ktoré sú pri zmene dôležité:

  • rešpektovanie človeka a jeho zdravia
  • využívanie kvalitných potravín od lokálnych výrobcov
  • šírenie potravinovej solidarity
  • rozumné zaobchádzanie s potravinami
  • recyklácia a kompostovanie.

Kniha o šetrení potravín v domácnosti

Po slávnostnom podpise memoranda spoločnosť Metro predstavila knihu zero waste receptov Do poslednej omrvinly od známeho šéfkuchára Vojta Artza a úspešnej foodblogerky Lucie Grigovej. Ide o vôbec prvú knihu na Slovensku, ktorá sa venuje téme zero waste receptov. Táto unikátna spolupráca priniesla jednoduché a hlavne rýchle riešenia použiteľné v každej kuchyni. Inšpirujte sa ľahkými a chutnými receptami, ktoré vás naučia využiť suroviny do poslednej omrvinky. Kniha bola pokrstená symbolicky- omrvinkami.

Spoločnosť Metro sa rozhodla predávať knihu aj v stánku Dobrého obchodu Nadácie Pontis na Dobrom trhu. Knihu rovnako nájdete na portáli sashe.sk. Celá vyzbieraná suma pôjde na podporu Domu Nezábudka, ktorý slúži ako škola, škôlka a klub pre deti a mladých ľudí s ťažkým zdravotným znevýhodnením. Pre väčšinu z nich je Nezábudka jediným kolektívom, ktorý môžu navštevovať.

Nezábudku môžete podporiť kúpou knihy TU.

 

 

 

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.