Miroslava Remenárová z Telekomu: Zodpovedná kampaň by mala prinášať reálnu hodnotu pre spoločnosť
Slovak Telekom je držiteľom ocenenia Via Bona Slovakia 2023 v dvoch kategóriách. Okrem hlavnej ceny Zodpovedná veľká firma bola spoločnosť ocenená aj v kategórii Férový hráč na trhu za kampaň, ktorá sa sústreďuje na podporu darcovstva krvi na Slovensku. Rozprávali sme sa s Miroslavou Remenárovou, Head of Public Affairs and External Communication, o tom, prečo potrebujeme zodpovedné firmy a kde by ich malo byť najviac počuť.
Čo robí firmu zodpovednou?
Možno sa ponúka odpoveď napĺňať kritériá ESG. To by však bola len jedna časť. Kľúčové je myslieť na dopad svojich rozhodnutí. V Telekome sa zameriavame nielen na dosahovanie tých najlepších výsledkov dnes, ale aj na vytvárenie hodnoty pre budúcnosť. To znamená udržateľné investície do kvality siete, digitálnych technológií a služieb zákazníkov. Rovnako tak správať sa eticky, byť transparentní a zabezpečiť, aby naše digitálne a technologické riešenia boli inkluzívne, šetrné k životnému prostrediu a prinášali zákazníkom a ľuďom na Slovensku úžitok a kvalitu. A to vďaka zamestnancom, ktorí rozumejú stratégii firmy a rozhodnutiam.
V súčasnosti sa veľa hovorí o tom, že firmy by sa mali aktívne angažovať vo verejnom priestore. Ako to vnímate v Slovak Telekome?
Telekom je jedenástou značkou s najvyššou hodnotou na svete. Nechceme byť vnímaný iba ako inovátor a operátor s kvalitnou sieťou a službami. Veríme, že je rovnako dôležité uvádzať, že nám záleží na tom, kto sme, aké sú naše hodnoty a na prostredí, v ktorom podnikáme.
Presne pred dvomi rokmi sme predstavili našu komunikačnú platformu Rešpekt spolu s claimom Rešpekt pre všetko, čo nás spája. Za ten čas sa nám podarilo ukázať už niekoľko podôb rešpektu. Napríklad minulý rok sme vyhrali Via Bona – Férový hráč za Rešpekt a kampaň “Darovanie máme v krvi“, kde sme prepojili nedostatok krvi v lete s konkrétnym produktom. Vďaka tejto kampani, ktorá bežala len na sociálnych sieťach, sa podarilo medziročne zvýšiť nárast darcov krvi o 18 %.
Platforma Rešpekt dokazuje, že otvára široké možnosti a témy, ktoré rezonujú. Pri jej napĺňaní nás vedie autentickosť a to, že vychádza z našich hodnôt a poslania.
Novou kategóriou Via Bona 2024 je Cena za zodpovednú kampaň. Aká by mala byť kampaň, ktorá by si zaslúžila získať toto ocenenie?
Mala by prinášať reálnu hodnotu pre spoločnosť. Mala by byť autentická, transparentná a postavená na hlbšom pochopení potrieb a problémov, ktoré rieši. Kampaň by mala nielen upozorňovať na dôležité témy, ako sú napríklad udržateľnosť, rovnosť príležitostí, inklúzia alebo životné prostredie, ale zároveň ponúkať konkrétne riešenia, ktoré majú merateľný pozitívny dopad. Dôležité tiež je, aby bola etická – bez manipulácie, nepravdivých tvrdení či využívania citlivých tém na vlastnú propagáciu. Úspešné sú také kampane, ktoré inšpirujú, mobilizujú k akcii a vytvárajú priestor pre dlhodobé a udržateľné zmeny.
Slovak Telekom je generálnym partnerom ocenenia Via Bona Slovakia 2024.
Pozrite si aj:
- Otvorili sme prihlasovanie na ocenenie Via Bona Slovakia 2024
- Nadácia Pontis udelila ocenenie za udržateľný rozvoj. Získala ho Michaela Kršková…