26. 05. 2014 Zodpovedné podnikanie

Máme za sebou úspešný CEE CSR Summit aj Týždeň zodpovedného podnikania 2014

Týždeň od 19. do 23. mája bol plný podujatí pre CSR odborníkov i širokú verejnosť.

Vincent Stanley z Patagonie bol kľúčovým rečníkom CEE CSR Summitu 2014

CEE CSR Summit predstavil svetovú špičku

Americká spoločnosť Patagonia sa nebojí svojich zákazníkov vyzývať, aby nakupovali menej. Ochrana životného prostredia a zachovanie prírodných zdrojov sú pre ňu základom podnikania. O tom, že táto filozofia vôbec nemusí ísť proti biznis modelu firmy, hovoril na najväčšom podujatí o zodpovednom podnikaní v strednej a východnej Európe 22. mája v Bratislave spoluzakladateľ  Patagonie, Vincent Stanley. Skutočné CSR nie je o pekných reportoch a cenách, ale o radikálnej zmene v produktoch, službách a celkovom fungovaní firmy, doplnil ho na summite aj Ramón Arratia, európsky riaditeľ pre udržateľnosť zo spoločnosti Interface.

Sue Adkins z britskej organizácie Business in the Community hovorila o rastúcich očakávaniach zákazníkov smerom k zodpovednosti a ochote firiem priznať si aj chyby. Produkty, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu, a tak pomáhajú žiť udržateľnejší život aj samotným spotrebiteľom, predstavil manažér pre udržateľnosť IKEA pre ČR, SR a Maďarsko, Vladimír Víšek. Kľúčovým faktorom efektívneho zeleného marketingu sa venovala posledná panelová spíkerka, Szilvia Szabó z maďarskej firmy Tailor Marketing&Training.

Smiechocviky v podaní smiechológa Petra Fridricha a stredoeurópsky zodpovedný obed otvorili priestor pre neformálne debaty pri okrúhlych stoloch. Work-life balance, prečo je lepšie byť eko či ako správne načúvať stakeholderom. V CSR Cafeterii s desiatimi stolmi/témami si každý z vyše 150 účastníkov summitu mohol zvoliť podľa svojej chuti.

Trhovisko riešení priblížilo zodpovedné podnikanie verejnosti

Aká by to bola Stará Tržnica bez správneho Trhoviska? Bezprostredne po CEE CSR Summite sa 22. mája v krásnom priestore  v centre Bratislavy predstavila aj vyše dvadsiatka stánkov firiem, ktoré rozširujú svoju zodpovednosť aj na zákazníkov, snažia sa podporiť ich v zodpovedných spotrebiteľských rozhodnutiach, či v ekologickom správaní.

Nielen účastníci summitu ale aj vyše stovka záujemcov z radov širokej verejnosti si prišla do stánku HEINEKEN Slovensko vyskúšať okuliare, ktoré simulujú stav po požití alkoholu, skontrolovať svoj rodinný rozpočet na tabletoch od Provident Financial, otestovať jazdu na elektromobile od Volkswagen Slovakia, či naučiť sa dať prvú pomoc v rámci projektu spoločnosti Pfizer Krajina záchrancov. Tchibo Slovensko ponúklo výbornú Fair Trade kávu, maďarská firma Derecskei Gyümölcsös zase šťavu z ekologicky vypestovaných jabĺk…a na trhovisku ste toho našli ešte oveľa viac.

Celý týždeň bol zodpovedný

O zodpovednej spotrebe, produktoch, ktoré dávajú viac a o podnikaní, ktoré má zmysel. Tohtoročné sprievodné podujatia pre verejnosť pod hlavičkou Týždeň zodpovedného podnikania boli najmä o druhej strane mince. Akú moc máme my, spotrebitelia a zákazníci, v našich peňaženkách? Môže sa aj vďaka našim malým každodenným rozhodnutiam zmeniť svet k lepšiemu? Je lepšie si veci radšej požičať ako kúpiť? Čo s jedlom, ktoré vyhodíme do koša a pritom by mohlo pomôcť ľuďom v núdzi?

Štyri diskusie, tri dokumentárne filmy a dve prezentácie navštívilo od 19. do 23. mája v bratislavskom kníhkupectve Martinus a kultúrnom priestore Kontakt spolu viac než 150 ľudí.

Ďakujeme veľmi pekne za podporu:

 

 

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.


Nadácia Pontis
Zelinárska 2
821 08 Bratislava


tel.: (421 2) 5710 8111