15. 05. 2017 Zodpovedné podnikanie

Krátke správy zo (CSR) sveta

Je dobré vedieť, odkiaľ pochádza to, čo nosíme. Napríklad také adidasky môžu byť aj z oceánskeho odpadu.

Zdroj: adidas.com

Nemecko: Adidas vyrába tenisky z toho, čo nepatrí do oceánov

Adidas má jasný plán – do konca roka 2017 predať aspoň 1 milión párov topánok, ktoré sú čiastočne vyrobené z oceánskeho odpadu. Každý pár obuvi tak bude vyrobený v priemere z 11 plastových fliaš.

Nemecká športová značka v partnerstve s environmentálnou iniciatívou Parley for the Oceans už minulý rok uviedla limitované vydanie tenisiek, ktoré sú vyrobené z plastového odpadu pozbieraného z oceánov. Ďalšie troje bežecké tenisky, ktoré sú vyrobené pomocou technológie Parley Ocean Plastic, spoločnosť uviedla 10.mája.

Odhaduje sa, že plasty predstavujú takmer 80 % celkového morského odpadu. Adidas tvrdí: ,,Problém sa stáva riešením. Premieňame hrozbu na materiál.“ (Viac na digitaljournal.com.)

Island: IKEA postaví dom pre svojich zamestnancov

Bývanie na Islande nikdy nebolo lacné. V dôsledku turistického boomu sa však v roku 2016 náklady na nákup alebo prenájom domu v Reykjavíku zvýšili o 14 %. Švédska spoločnosť IKEA preto pre svojich zamestnancov postaví bytový dom.

V dome bude spolu 36 bytov a najnižšie nájomné by sa malo pohybovať od 100 000 islandských korún za mesiac (cca 889 dolárov či 716 libier). O takéto ,,lacnejšie“ byty nemajú záujem len zamestnanci IKEA. Budú ponúknuté napríklad aj študentom, prioritou však ostávajú zamestnanci. (Viac na bbc.com.)

USA: Apple má nový cieľ – ukončenie ťažby

Spoločnosť Apple nedávno zverejnila Správu o životnom prostredí, v ktorej sa nachádza nový záväzok firmy, že zastaví ťažbu cenných minerálov a kovov používaných na výrobu svojich produktov.

,,Jedného dňa by sme chceli vyrábať nové produkty z recyklovateľných materiálov, ktoré budú obsahovať staré produkty. Teraz vlastne robíme niečo, čo robíme len zriedka. Ohlasujeme cieľ ešte predtým, než by sme naisto vedeli, ako ho dosiahnuť,“ povedala viceprezidentka pre životné prostredie, politiku a sociálne iniciatívy AppleLisa Jackson.

Súčasné iPhony neobsahujú veľa recyklovaného materiálu. Firma plánuje zdvojnásobiť investície do projektov, ako je robot Liam, ktorý dokáže rozložiť iPhony na malé časti. Taktiež pokračuje v motivovaní svojich zákazníkov, aby v rámci programu recyklácie Apple Renew vrátili svoje produkty po skončení užívania. (Viac na macrumors.com alebo video tu.)

USA: Zakladateľ spoločnosti eBay pomáha obnoviť dôveru

Pierre Omidyar, jeden z najbohatších ľudí na svete, sa usiluje riešiť „globálny deficit dôvery“. Zakladateľ spoločnosti eBay vyčlenil 100 miliónov dolárov na boj proti falošným informáciám a nenávistným prejavom na internete.

Už v roku 2004 Pierre spolu so svojou manželkou založili filantropickú investičnú spoločnosť Omidyar Network, ktorá doteraz venovala viac ako 1 miliardu dolárov na rôzne projekty. Napríklad poskytla grant spoločnosti Anti-Defamation League, ktorá demaskuje on-line trolov. (Viac na telegraph.co.uk).

Svet: Revolúcia v obliekaní vďaka väčšej transparentnosti

Fashion Revolution Week je kampaň, ktorá sa konala už po tretíkrát na počesť 1 138 obetiam, ktoré zahynuli pri zrútení bangladéšskej textilnej továrne Rana Plaza 24. apríla 2013. Toto globálne hnutie volá po väčšej transparentnosti, udržateľnosti a etike v módnom priemysle. Chce radikálne zmeniť spôsob, akým sa odevy získavajú, vyrábajú a kupujú. To, čo nosí svet, by malo byť vytvorené bezpečným, čistým a spravodlivým spôsobom.

Počas posledného aprílového týždňa kampaň vyzývala milióny ľudí po celom svete, aby sa pýtali značiek a výrobcov ,,kto vyrobil ich oblečenie“, a tak tlačili na väčšiu transparentnosť v módnom dodávateľskom reťazci. „Motivovať ľudí premýšľať o tom, čo nosia, je prvým krokom k transformácii priemyslu.“ (Viac na fashionrevolution.org).

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.