12. 03. 2015 Zodpovedné podnikanie

Kaufland vlani daroval potraviny za viac ako 400-tisíc eur

Jeden z najväčších obchodných reťazcov na Slovensku pomáha ľuďom v núdzi a bráni plytvaniu jedlom.

Sociálne výdajne sú zriadené vo viacerých mestách, napr. v Prešove, Nitre či Bratislave ©Kaufland

Spoločnosť Kaufland prispela v roku 2014 do potravinových a sociálnych výdajní na Slovensku spolu 686 400 kusmi výrobkov, čo v porovnaní s rokom 2013 predstavuje nárast o 174 %. V rámci bezplatnej služby pre občanov tak Kaufland venoval o 436 200 kusov výrobkov viac na zmiernenie ich ťažkej sociálnej situácie. Celková hodnota darovaných potravín dosiahla minulý rok 467 494 eur. 

So sociálnymi výdajňami spolupracuje už 14 obchodných domov Kaufland a tiež Distribučné centrum v Ilave. „Dodávame vybraný tovar pred ukončením minimálnej doby spotreby, a tak sa snažíme aktívne bojovať proti plytvaniu potravinami a o ich efektívnejšie zužitkovanie. Hmotná núdza je stav, keď príjem domácnosti nedosahuje ani životné minimum a ľudia si sami nevedia alebo nemôžu zabezpečiť vyšší príjem. Sme radi, že im aspoň takýmto spôsobom môžeme pomôcť ušetriť peniaze,“ poznamenal Martin Gärtner, hovorca spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s. Ako dodal najčastejšie darovaným druhom potravín boli 40 g rožky, celkovo ich za rok 2014 venovali takmer 60-tisíc.

V Bratislave Kaufland spolupracuje so sociálnymi výdajňami mestských častí Rača, Nové Mesto a Petržalka. „Bez stabilných partnerov, akým je aj spoločnosť Kaufland, by tento projekt fungoval len veľmi ťažko. Výdajňa má momentálne približne 250 klientov, s tým, že koncom roka sme zmenili podmienky tak, aby jej služby boli ešte dostupnejšie. Očakávame, že počet klientov by tento rok mohol prekročiť tri stovky. Hoci nie sme šťastní, že je takáto služba dnes potrebná, sme hrdí, že ju dokážeme úspešne prevádzkovať už viac ako dva roky,“ potvrdzuje dobrú vzájomnú spoluprácu starosta mestskej časti Bratislava – Nové Mesto Rudolf Kusý.

Zdroj: Kaufland Slovenská republika

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.