27. 11. 2020 Nadácia Pontis

Kampaň ku #GivingTuesday vyzýva ľudí, aby zabudli na rozdiely

Tohtoročná kampaň ku #GivingTuesday je postavená na domácich videách, cez ktoré známe osobnosti oslovujú skupiny ľudí, ktoré reprezentujú. Cieľom je zmierniť polarizáciu spoločnosti a vyzvať všetkých, aby zabudli na to, čo nás rozdeľuje, a boli najmä ľuďmi. Prostredníctvom videí sa verejnosti prihovára 22 známych influencerov a influenceriek, ako napríklad Táňa Pauhofová, František Kovár, Anna Karolína Schmiedlová, Expl0ited, Peter Bátor alebo Zomri.

Hlavným pilierom kampane je spot, v ktorom sa objavujú známe osobnosti a oslovujú skupiny ľudí, ktoré sa s nimi identifikujú. „Hej ľudia! Západniari, východniari, introverti, extroverti, veriaci i neveriaci, kávičkári, vegáni, mäsožravci, seniori, vtipkári, cudzinci…,“ zaznieva v spote. V záverečných minútach vyzýva Táňa Pauhofová nás všetkých, aby sme zabudli na to, čo nás rozdeľuje a boli najmä ľuďmi, ktorí pri sebe stoja.

„Pôvodne sme plánovali osloviť verejnosť iným posolstvom, no po navnímaní celospoločenskej situácie sme sa rozhodli pre ťažšiu cestu a koncept sme zmenili práve vo chvíli, keď bol ohlásený lockdown. Prijali sme to s pokojom a rozhodli sme sa kampaňou podporiť aj myšlienku súdržnosti v náročných chvíľach, keď sme mohli čas tráviť takmer výlučne doma alebo v prírode,“ vysvetľuje Zuzana Schaleková, senior PR manažérka v Nadácii Pontis.

Celá kampaň od prvej sekundy až po tie záverečné vznikla v domácom prostredí. S postprodukciou a hlavným vizuálom pomohla agentúra This is Locco, ktorá stojí aj za pôvodnou ideou. „Sme vďační tak agentúre, ktorá zareagovala flexibilne, ako aj všetkým osobnostiam, ktoré sa nadchli pre myšlienku jednoty a súdržnosti a podporili nás videom i zdieľaním posolstva na svojich kanáloch,“ dopĺňa Z. Schaleková.

Vo videách  verejnosť oslovujú napríklad Táňa Pauhofová, Kristína Tormová, Gabriela Marcinková, Tomáš Hudák, František Kovár, športové osobnosti ako Anna Karolína Schmiedlová, Ján Volko, Maroš Molnár, komik Števo Martinovič, komička Nastaran Motlagh, instagrameri ako Blue Grandma, Moma, Expl0ited, fotograf Patrik Paulínyi, foodblogeri Čoje a Surová dcérka, ale aj poradca prezidentky SR Peter Bátor či anonymní influenceri Zomri a ďalší.

Výsledkom domácich videí sú tri spoty, ktoré budú šírené v online prostredí a na sociálnych sieťach.

Kampaň potrvá do 1. decembra, kedy celý svet oslavuje #GivingTuesday – sviatok štedrosti, nezištného dávania a dobrosrdečnosti. Ten je protipólom ku Black Friday a Cyber Monday, dňom nákupného šialenstva, ktoré „darovaciemu utorku“ predchádzajú. Cieľom #GivingTuesday je podporiť kultúru štedrosti a darovania nielen v jeden deň, ale počas celého roka. Ľudia na Slovensku sa do globálneho hnutia, ktorého ambasádorom u nás je Nadácia Pontis, zapájajú už štvrtýkrát. Tí, čo hľadajú pomoc, ale aj tí, čo chcú pomáhať, sa ešte stále môžu zaregistrovať na stránke Mozempomozem.sk, ktorá spája darcov a prijímateľov pomoci.

Zapojené osobnosti:

  • Peter Bátor
  • Blue Grandma
  • Čoje
  • Džejna (Jana Šlinská)
  • Expl0ited
  • Tomáš Hudák
  • Vica Kerekeš
  • František Kovár
  • Gabriela Marcinková
  • Števo Martinovič
  • Maroš Molnár
  • Moma
  • Nastaran Motlagh
  • Michal Noga
  • Táňa Pauhofová
  • Patrik Paulínyi
  • Anna Karolína Schmiedlová
  • Surová dcérka (Nikoleta Kováčová)
  • Kristína Tormová
  • Ján Volko
  • Milan Junior Zimnýkoval
  • Zomri

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.