Ivana Vandlíčková: Zamestnanci chcú byť pre firmu prínosní
Cítia sa vaši ľudia v práci tým najdôležitejším? Pozrite si, čo vyplynulo zo štúdie Best Employers Slovensko za tento rok.
![](https://www.old-nadaciapontis.sk/data/article/2697/image/motivacia-54.jpg)
Pre motivovanosť zamestnancov je najviac dôležité, či sa zamestnanec cíti byť pre firmu tým najdôležitejším, či má možnosť kariérneho rastu a či mu firma pomáha k vyššej efektivite v práci. Vyplynulo to zo štúdie Best Employers Slovensko, ktorú každoročne pripravuje spoločnosť Aon Hewitt.
Všetci zamestnávatelia čelia rovnakým ekonomickým podmienkam, ale najlepší zamestnávatelia sú schopní podstatne lepšie zvládať vedenie a riadenie zamestnancov tak, aby dosahovali vysokú úroveň ich motivácie. „To zmierňuje dosahy mnohých ekonomických faktorov, ktorým čelia a vedie k lepším obchodným výsledkom,“ hovorí Ivana Vandlíčková z Aon Hewitt.
Do štúdie, ktorá hodnotí najlepších zamestnancov, sa tento rok zapojilo 43 firiem. Jej výsledky vychádzajú z názorov 9 700 zamestnancov, čo reprezentuje populáciu viac ako 17 500 zamestnancov z celého Slovenska. Do štúdie sa zapojilo 42 % veľkých firiem, čiže prevažovali malé. Vyplynulo z nej, že motivácia zamestnancov je u najlepších zamestnávateľov oveľa väčšia ako u priemerných, a to až o 23 %.
Víťazmi tohto roka sa stali:
Malé a stredné firmy
Hilti Slovakia, stavebný priemysel
Roche Slovensko, farmaceutický priemysel
Imperial Tobacco, tabakový priemysel
Veľké firmy (nad 250 zamestnancov)
O2 Slovakia, telekomunikácie
Zamestnanci všetkých štyroch víťazných firiem vykazujú vysokú motivovanosť a spokojnosť zamestnancov vo svojej spoločnosti. Štúdia Best Emloyers Slovensko brala do úvahy tri hľadiská: názory vlastných zamestnancov, personálnu politiku spoločnosti a pohľad ich najvyššieho vedenia.
Podľa Ivany Vandlíčkovej z Aon Hewitt sa tiež ukázalo, že u zamestnancov naďalej vyhráva či už finančné alebo nefinančné oceňovanie, či pracujú u najlepších zamestnávateľov a či ich výkon zodpovedá mzde a či zamestnávateľ ich výnimočný výkon aj rozpoznáva a oceňuje.
Pre ľudí je takisto dôležité, či si ich vrcholové vedenie váži a rešpektuje, či je otvorené v komunikácii, ako a či komunikuje víziu ďalšieho smerovania firmy a či preukazuje, že je schopné viesť firmu efektívne.
Oproti minulým rokom sa zvýšila spokojnosť zamestnancov v prístupe ich priamych nadradených. Cítia od nich dostatok dôvery a podpory. Je viac ľudí, ktorých práca baví a majú lepší pocit z naplnenia práce. Zvýšila sa tiež lojalita slovenských zamestnancov a menej z nich priznalo, že by zo súčasnej práce odišli.
Čo zaberá na motiváciu zamestnancov?
Prezentácia Ivany Vandlíčkovej z Fóra: Od demotivácia k nadšeniu zamestnancov