31. 12. 2013 Zodpovedné podnikanie

Inšpiratívne zodpovedné produkty roka 2012

Prezrite si najlepšie výrobky s udržateľným dizajnom za rok 2012.

© ikea.com

Udržateľný dizajn produktov nie je nič zložité. Stačí, keď je výrobok o niečo ľahší a hneď je energeticky efektívnejší. Alebo také balenie – zmestiť viac výrobkov do menšej škatule znamená vyprodukovať menej CO2 pri preprave. Najlepšie však je, keď je produkt recyklovateľný aj po skončení svojho životného cyklu.

Leon Kaye, konzultant pre udržateľnosť z Kalifornie a editor portálu GreenGoPost, hovorí, že udržateľný dizajn je skvelý, pretože je high-tech, elegantný a dokonca – robí produkt lacnejším. Aké inšpiratívne produkty s udržateľným dizajnom vznikli v roku 2012?

Brazílska sieť rýchleho občerstvenia Bob´s napríklad zabalila svoje hamburgery do ryžového, t.j. jedlého papiera. Svoju kampaň veľmi múdro nezamerala na environmentálny prínos tohto riešenia (žiaden odpad), ale na fakt, že jej hamburgery sú tak neodolateľne chutné, že ich ani nestihnete odbaliť:)

Aj na Slovensku už je k zakúpeniu šikovná stolná lampička od IKEA – Sunnan. Nepotrebujete k nej žiadne šnúry ani zásuvky na elektrinu, jej súčasťou je totiž solárny panel, ktorý konvertuje prirodzené svetlo na energiu.  

Udržateľné produkty majú potenciál meniť svet. Potvrdzuje to bicykel vyrobený z recyklovaného kartónu vyvinutý izraelským konštruktérom Izharom Gafnim. Nielen extrémne vodo-odolný, ale aj extrémne lacný, takýto dopravný prostriedok môže výrazne zvýšiť kvalitu života v najchudobnejších oblastiach sveta.

Udržateľnosť je aj o prepájaní užitočného s užitočným. Firma zo San Francisca vyrábajúca čistiace prostriedky, Method, v uplynulom roku ukázala, ako sa to robí. Svojich zamestnancov, ale aj okolitú komunitu zapojila do čistenia pobrežia Tichého oceánu na Hawai. Dobrovoľníci vyzbierali vyše tony plastového odpadu, ktorý však nepoputoval na skládky. Firma ho v súčasnosti používa na výrobu obalov svojej novej produktovej rady. Inovatívny prístup prepojil rôzne skupiny partnerov firmy, upozornil verejnosť na problém znečistenia oceánov a v neposlednom rade zvýšil reputáciu značky Method.

Máme sa na čo tešiť. Už teraz je zrejmé, že udržateľnosť pôjde ruka v ruke s úspešným biznisom aj v roku 2013.

Zdroj: triplepundit.com

 

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.