23. 12. 2015 Zodpovedné podnikanie

IKEA Group inšpiruje svetových lídrov k boju s klimatickou zmenou

Aké sú výhody využívania obnoviteľnej energie a trvalo udržateľných produktov? A ako to môže ovplyvniť zmeny klímy?

IKEA Group sa snaží vytvárať lepšiu budúcnosť pre každého.

IKEA Group upozorňuje svetových lídrov, ktorí sa zúčastnili konferencie COP21 o klíme, aby sa dohodli na prísnych kritériách, ktoré by dokázali zmierniť klimatické zmeny, a zároveň poukazuje na výhody využívania obnoviteľnej energie a trvalo udržateľných výrobkov. Peter Agnefjäll, prezident a CEO spoločnosti IKEA Group, vo svojom príhovore na summite COP21 o klíme vyzval ostatné spoločnosti k okamžitému konaniu:

 „Do boja s klimatickými zmenami sa musíme pustiť ihneď – závisia od toho nielen komunity na celom svete, ale aj úspech nášho podnikania. Preto sme sa v IKEA Group rozhodli ísť do toho naplno. Klimatické zmeny vnímame ako novú príležitosť na inovácie, investície a obnovu,“ povedal Peter Agnefjäll, prezident a CEO, IKEA Group.

Spoločnosť IKEA Group spolu s nadáciou IKEA Foundation v júni tohto roka oznámila svoje rozhodnutie vyčleniť 1 miliardu eur na urýchlenie prechodu na nízkouhlíkové hospodárstvo a na podporu komunít najviac ovplyvnených zmenou klímy. Cieľom IKEA Group je vyprodukovať do roku 2020 toľko energie z obnoviteľných zdrojov, koľko spotrebuje vo svojich budovách. Od roku 2009 spoločnosť investovala už 1,5 miliardy eur do veternej a solárnej energie.

„Do obnoviteľných zdrojov energie investujeme s cieľom pozitívne ovplyvňovať a podporovať rýchly prechod na nízkouhlíkové hospodárstvo. Ovplyvňuje to naše podnikanie, máme lepší prehľad o nákladoch za energie a taktiež napĺňame našu víziu vytvárať lepší každodenný život pre mnohých ľudí,“ hovorí Peter Agnefjäll.

Od septembra predáva spoločnosť IKEA výlučne osvetlenie s technológiou LED, ktorá spotrebuje v porovnaní s bežnými žiarovkami o 85 % menej energie a vydrží až 20 rokov. Steve Howard, Chief Sustainability Officer pre IKEA Group, vo svojom príhovore počas predstavenia Globálnej výzvy v oblasti osvetlenia predstavil firmám cestu, ktorá umožní ľuďom žiť udržateľnejší život:

„Našim zákazníkom nie sú klimatické zmeny ľahostajné a vieme, že ak majú možnosť vybrať si udržateľný výrobok za dostupnú cenu a so zreteľnými výhodami, rozhodnú sa preň. Odvetlenie LED je skvelým príkladom – v porovnaní s bežnými žiarovkami zabezpečuje výraznú úsporu energie a vydrží oveľa dlhšie. Celý náš sortiment osvetlenia sme zmenili na technológiu LED a do roku 2020, čiže v priebehu piatich rokov, plánujeme predať našim zákazníkom viac ako 500 miliónov kusov žiaroviek LED,“ hovorí Steve Howard.

Globálna výzva v oblasti osvetlenia – v čom spočíva a aké sú jej ciele?

Ak nahradíme bežné inkandescenčné žiarovky 500 miliónmi predaných žiaroviek LED, množstvo ušetrenej energie za každý rok by sa rovnal ročnej spotrebe elektriny všetkých domácností v Paríži a Londýne. V priebehu celej životnosti žiarovky by sa tak ušetrilo viac ako 80 miliónov ton CO2. Globálna výzva v oblasti osvetlenia je iniciatívou, ktorej cieľom je do roku 2020 predať 10 miliárd energeticky efektívnych a kvalitných výrobkov zo sortimentu svietidiel a žiaroviek na celom svete.

Chcete sa dozvedieť o klimatickej zmene viac? Pozrite si videá

1. Čo spôsobujú klimatické zmeny: https://www.youtube.com/watch?v=4L1OTd39QGY

2. Klimatické zmeny – riešenie: https://www.youtube.com/watch?v=zVb_f_qRQQQ

3. Je na každom z nás popasovať sa s klimatickými zmenami: https://www.youtube.com/watch?v=xG0GaD12zYo

 

Zdroj: TS IKEA Group

 

 

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.