07. 11. 2014 Zodpovedné podnikanie

H&M na ceste k udržateľnému rozvoju

Švédsky výrobca oblečenia stavil pri výrobe novej kolekcie džínsov na zodpovednosť.

©H&M

Začiatkom októbra uviedla švédska spoločnosť H&M na trh svoju novú jesennú kolekciu Conscious Denim. Je špecifická tým, že jednotlivé kúsky oblečenia obsahujú minimálne 50 % udržateľného materiálu a na ich výrobu sa spotrebuje o polovicu menej energie ako zvyčajne, uvádza portál justmeans.com. Aj týmto krokom pokračuje spoločnosť vo vylepšení svojho udržateľného rozvoja, ktorý chce dosiahnuť niekoľkými cestami.

Jednou z nich je snaha zredukovať svoje vstupné zdroje. So svojimi dodávateľmi sa snaží nájsť spôsoby, akými sa dá znížiť spotreba vody. Už za posledné roky vykazuje spoločnosť vo svojom snažení pozitívne výsledky. V roku 2010 spotreba vody klesla o 50 miliónov litrov, o rok neskôr sa podarilo ušetriť 100 miliónov a v roku 2012 sa objem ušetrenej vody vyšplhal až na 450 miliónov litrov.

Navyše, H&M začalo spolupracovať so španielskou firmou Jeanologia, ktorá sa špecializuje na rozvoj technológií v odevnom priemysle. Vďaka nim sa pri výrobe kolekcie „Conscious Denim“ podľa informácií theguardian.com spotrebovalo o 56 % menej vody a o 58 % menej energií ako pri iných kolekciách z rifľoviny.

Okrem úspory zdrojov, sa H&M snaží aj o nahradenie súčasných materiálov za udržateľné. Sú nimi napríklad organická bavlna, recyklovateľná vlna, organický ľan či recyklovateľná bavlna. Ich spotreba, najmä organickej bavlny, každým rokom rastie. Cieľom spoločnosti je do roku 2020 využívať iba bavlnu z udržateľných zdrojov.

Dosiahnuť udržateľný rozvoj sa spoločnosť usiluje aj prostredníctvom svojich spotrebiteľov. Snaží sa  ich presvedčiť, aby zbytočne nevyhadzovali obnosené oblečenie. Miesto toho ho môžu priniesť do vybraných pobočiek. Vyzbierané oblečenie sa recykluje a šije sa z neho nové oblečenie. Podľa výročnej správy o udržateľnom rozvoji sa H&M podarilo za minulý rok týmto procesom vyzbierať viac ako 3000 ton šatstva.

Autorkou článku je Lucia Makýšová, stážistka v tíme zodpovedného podnikania Nadácie Pontis

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.