17. 01. 2012 Nadácia Pontis

Firmy sa môžu uchádzať o cenu Via Bona Slovakia

Nadácia Pontis už dvanásty raz ocení firmy s najlepšími projektmi v oblasti zodpovednosti a firemnej filantropie.

Podnikatelia a firmy môžu svoje nominácie posielať do 16. februára. O cenách Via Bona Slovakia aj tento rok rozhodne nezávislá komisia, ktorá bude pozostávať z renomovaných odborníkov z oblasti biznisu, neziskového sektora, ale aj médií.

Via Bona Slovakia je prestížne ocenenie pre firmy, ktoré každoročne dokazujú, že v oblasti podpory zodpovedného podnikania a firemnej filantropie neexistujú žiadne hranice. Za mnohými projektmi neraz stoja silné príbehy, ktoré dokážu inšpirovať a motivovať k zodpovednosti ďalších,“ povedala Lucia Borovská z Nadácie Pontis. Ocenenie Via BonaSlovakia minulý rok odovzdávala aj herečka Táňa Pauhofová, ktorá s Nadáciou Pontis spolupracuje.Zdroj: Webnoviny.skOcenenie je určené všetkým firmám a podnikateľom bez ohľadu na ich veľkosť. „Chceme vyzdvihnúť firmy, ktoré majú vôľu zlepšovať svoje etické podnikanie. Cena nie je o deklaráciách a formálnych stratégiách, ale o skutočných príbehoch. Hodnotiaca komisia každoročne oceňuje, keď je za každou nomináciou cítiť hodnoty, nadšenie ľudí a úsilie posúvať veci dopredu,“ dodala L. Borovská.

Minulý ročník sa ukázal ako prelomový. Prekvapili predovšetkým malé a stredné firmy, z ktorých nebolo ľahké vybrať víťaza. „Malí podnikatelia obvykle nemajú rozpočty a kapacity na budovanie stratégií zodpovedného podnikania, ale ukázalo sa, že rozhodujúci je poctivý a úprimný prístup majiteľov a manažérov. Podnikať eticky, nadchnúť zamestnancov, kvalitne vyrábať, obsluhovať s úsmevom a podporovať okolie je náročnejšie, ale dlhodobo je to úspešnejšia cesta,“ zdôraznil Pavel Hrica, programový riaditeľ Nadácie Pontis. Aj preto si ocenenie odniesli firmy ako popradská firma Orion Nova za podporu a zamestnávanie odchovancov z detského domova, ktorí žijú v Dome na polceste vo Veľkom Slavkove alebo internetové kníhkupectvo Martinus, ktorý je pozitívnym príkladom toho, ako môže malá firma motivovať svojich zamestnancov.

„Nechceme mať na Slovensku podnikateľské prostredie, ktoré tvoria ľudia a firmy bez akýchkoľvek zábran s prepojením biznisu a politiky cez obrovské provízie. Zakaždým zdôrazňujeme, že aj firmy nesú veľkú spoločenskú zodpovednosť. Via Bona Slovakia je ukážkou zdravých a etických aktivít firiem, ktoré u nás kultivujú podnikateľskú kultúru,“ dodal. Manažér internetového kníhkupectva Martinus.sk Martin Štrba zanecháva stopu počas slávnostného večera Via Bona Slovakia na obraze nepočujúcej výtvarníčky.Zdroj: Webnoviny.skPodnikatelia a firmy môžu prihlasovať svoje nominácie v deviatich kategóriách do 16. februára.Nadácia Pontis bude venovať osobitnú pozornosť aj médiám a novinárom, ktorým je oblasť zodpovedného podnikania a filantropie blízka. 
Viac informácií o podmienkach súťaže je aj na webovej stránke Viabona.sk

Podujatie podporili VUB Banka, Západoslovenská energetika a DLA Piper. Mediálni partneri podujatia sú Forbes, Trend, HN, Euractiv, SITA, Webnoviny.sk a Zodpovednepodnikanie.sk. Dohľad nad objektívnosťou hodnotiaceho procesu ocenenia už druhý rok zabezpečí spoločnosť Ernst and Young, ktorá sa týmto vzdáva možnosti nominovať svoje aktivity v oblasti zodpovedného podnikania a firemnej filantropie na ocenenie ViaBona Slovakia za rok 2011.

http://dnes.atlas.sk/slovensko/verejna-sfera/786628/firmy-sa-mozu-uchadzat-o-cenu-via-bona-slovakia

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.