15. 06. 2014 Nadácia Pontis

Dobrovoľníci skrášľovali mestá

Vďaka dobrovoľníkom sú mnohé ihriská krajšie, príroda čistejšia s steny bez grafitov.

http://s.sme.sk/r-rss/7238292/www.sme.sk/dobrovolnici-skraslovali-mesta.html

BRATISLAVA. Tisíce ľudí na Slovensku si v piatok a sobotu obliekli rovnaké tričká s nápisom Postavme naše mesto na nohy!

V projekte Naše mesto sa zapojili približne do 500 prospešných aktivít, asi 240 z nich sa konalo v Bratislave.

Najlepšie akcie:

– v Bratislave dobrovoľníci upratovali okolie vojenských bunkrov z čias prvej svetovej vojny;

–  v Košiciach vytvorili bylinkovú záhradu, ktorá bude slúžiť na susedské pikniky;

– v Spišskej Novej Vsi maľovali priestory autobusovej stanice;

– v obci Stránske pri Žiline pomáhali pri obnove zrúcaniny gotického kostola.

Dobrovoľníci čistili nelegálne skládky, natierali školské lavice či ploty, pomáhali s úpravou ihrísk a záhrad škôlok, škôl a ústavov či pomáhali v útulkoch pre zvieratá. Desiatky vriec odpadu, pneumatiky a dokonca televízor vytiahli z Malého Dunaja, po ktorom sa plavili na kanoe. V Galante vzali seniorov z domova dôchodcov na prechádzku a klientov z domova sociálnych služieb na výlet na ranč, zatiaľ čo ďalší skrášľovali priestory, kde žijú. Dobrovoľníci vyčistili aj starý židovský cintorín v Spišskej Novej Vsi a pracovali na viacerých hradoch. Pomohli upratať aj okolie Skalnatého plesa.

Viac než 6600 ľudí, ktorí chceli niečo urobiť pre mesto, v ktorom žijú, pomáhalo aj v Pezinku, Trnave, Šali, Galante, Seredi, Nových Zámkoch, Partizánskom, Prievidzi, Poprade, Spišskej Novej Vsi, Liptovskom Hrádku, Košiciach a v Žiline, priblížila PR manažérka nadácie Pontis Petra Nagyová. Nadácia podujatie organizuje so skupinou firiem Engage, ktoré sa zaviazali k dobrovoľníctvu svojich zamestnancov, do projektu sa zapája aj verejnosť. „Mnohým sa za deň či dva podarí toľko, čo by neziskovky a ľudia z nich niekedy nezvládli ani za rok,“ povedala Nagyová.

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.