Dávame dobrovoľníkom a dobrovoľníčkam na výber. Poznáte dizajn tričiek na Naše Mesto 2023?
V novom či v starom? Podujatie Naše Mesto chceme robiť s dôrazom na udržateľnosť a ochranu prírody, preto už tretí rok po sebe ponúkame dobrovoľníkom a dobrovoľníčkam možnosť prísť naň v niektorom zo „starších“ modelov tričiek. Aby sme túto myšlienku podporili, ponechávame na tričkách obľúbený dizajn, s ktorým ste sa už zoznámili.
Možnosť neobjednať si nové tričko si vlani vybralo až 733 ľudí z celkového počtu účastníkov Nášho Mesta. Títo dobrovoľníci a dobrovoľníčky radšej využili tričká z minulých ročníkov a pomohli tak udržateľnosti podujatia.
To ale nie je všetko – časť prostriedkov ušetrených vďaka tejto uvedomelosti každý rok dostane jedna zo zapojených organizácií, ktorá sa venuje ochrane prírody. O tom, kto dostane špeciálny grant, rozhodujú dobrovoľníci v dotazníkovom hlasovaní hneď po podujatí.
Koho sme už podporili z ušetrených peňazí:
- Ročník 2022: OZ Pajštún. Organizácia sa venuje revitalizácii lokality okolo hradu Pajštún, boju o zachovanie významných chránených území, environmentálnej výchove a usporadúva tiež brigády na skrášlenie okolia.
- Ročník 2021: Sloboda zvierat. Organizácia sa venuje zachraňovaniu zvierat z nevyhovujúcich podmienok, osvete, prevencii týrania a boju za práva zvierat.
Označiť možnosť „nechcem tričko“ môžu dobrovoľníci priamo pri prihlasovaní na aktivitu alebo môžu o tejto voľbe informovať firemného koordinátora, ktorý zamestnancov na aktivitu registruje. Stále však ponechávame i možnosť si tričko objednať.
A ako teda vyzerá dobrovoľnícke tričko Naše Mesto 2023?
Dobrovoľníci si oblečú biele tričká s červenou grafikou. V červených tričkách zase uvidíte koordinátorov aktivít, aby boli v teréne ľahko rozpoznateľní.
Ako vznikol dizajn trička?
Vlani sme sa rozhodli kvôli lepšej rozpoznateľnosti vrátiť k pôvodnej červenej farbe Nášho Mesta. Na tričkách sme ponechali slogan podujatia, ktorý už medzičasom zľudovel a poznajú ho tisíce dobrovoľníkov: „Mám srdce na správnom meste“. Ten pre nás vymyslel v rámci pro bono spolupráce copywriter Slavo Artim alias Dyslektik. Na tento odkaz nadväzuje aj samotný dizajn so srdcom, ktorý zobrazuje mesto a zeleň v symbióze. Dizajn má symbolizovať zdravé a silné komunity, ktoré na podujatí podporujeme.
Veríme, že možnosťou výberu robíme malé gesto smerom k udržateľnosti podujatia. A čo vy? Pridáte sa tento rok s novým či starým tričkom?