27. 10. 2016 Zodpovedné podnikanie

Ďalší úspešný rok pre IKEA Bratislava

Obchodný dom IKEA v Bratislave rastie a vďaka tomu zlepšuje každodenný život slovenských domácností.

Parkovisko obchodného domu IKEA v Bratislave zíva prázdnotou naozaj len zriedka.

Záujem Slovákov o škandinávsky dizajn, bytové zariadenie a nábytok IKEA pokračoval aj v uplynulom roku. Dokazuje to celkový obrat spoločnosti IKEA Bratislava, s.r.o., ktorý sa vo fiškálnom roku 2016 (od septembra 2015 do augusta 2016) vyšplhal na takmer 97,6 mil. eur, čo predstavuje nárast o 10 % oproti predchádzajúcemu roku. Zatiaľ jediný obchodný dom spoločnosti na Slovensku navštívili 3 milióny ľudí a počet zákazníkov vzrástol o 4 % na 1,5 milióna.

IKEA chce mať okrem ziskov aj pozitívny vplyv na ľudí a planétu, a preto svojich zákazníkov podporuje k udržateľnému spôsobu života v domácnosti prostredníctvom výrobkov, vďaka ktorým ušetria.

Uplynulý finančný rok bol výnimočný napríklad tým, že IKEA doň vstúpila výmenou všetkých svietidiel za LED. Za rok 2016 sa vďaka tomu v slovenských domácnostiach rozsvietilo 154 000 LED žiaroviek. Okrem toho IKEA ponúka iba textílie z bavlny z udržateľných zdrojov. Ryby a morské plody, ktoré si môžete zakúpiť v reštaurácii alebo v kútiku so švédskymi špecialitami, majú certifikáciu ASC (Aquaculture Stewardship Council) a MSC (Marine Stewardship Council). Káva či kakao pochádzajú rovnako z udržateľných zdrojov. Okrem toho sa švédsky výrobca zameriava aj na energeticky úsporný sortiment, akými sú indukčné varné dosky, kuchynské či kúpeľňové batérie s perlátormi alebo energeticky účinnejšie práčky a umývačky riadu.

Budúcoročné 25. narodeniny oslávi IKEA Bratislava e-shopom

„Vážime si našich zákazníkov a neustále hľadáme spôsoby, ako naplniť ich očakávania a potreby a ponúknuť im kvalitné služby. Chceme i naďalej rozširovať naše podnikanie na trhu v rámci regiónu CZ/HU/SK a sprístupniť naše výrobky čo najväčšiemu počtu ľudí. Významnou novou službou, ktorú plánujeme spustiť, bude služba Nákup on-line,“ vysvetľuje Marek Feltl, generálny riaditeľ IKEA CZ/HU/SK. Odhadovaný dátum spustenia nákupu cez internet je na jar v roku 2017, kedy IKEA oslávi 25 rokov pôsobenia na slovenskom trhu. Zákazníci si budú môcť vybrať z dvoch alternatív – Klikni a vyzdvihni alebo Klikni a dovezieme.

 

Zdroj: TS IKEA Bratislava

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.