29. 05. 2013 Zodpovedné podnikanie

Coca-Cola proti obezite

Coca-Cola spustila kampaň Coming Together, ktorou chce bojovať proti celosvetovej epidémii obezity a cukrovky.

Viditeľnejšie označovanie obsahu kalórií, vyradenie detského publika vo veku pod 12 rokov z cieľovej skupiny marketingu, či poskytnutie grantu vo výške 3,8 milióna USD na projekty propagujúce športovanie a zdravý životný štýl. Najúspešnejšia svetová značka, Coca-Cola, sa púšťa do boja proti jednej z najzávažnejších globálnych epidémií – obezite.

Coca-Cola patrí medzi najväčších svetových výrobcov nápojov. Dôkazom toho je, že každý deň sa spotrebuje približne 1,7 miliardy jej produktov. Vedeli ste však, že jedna plechovka Coca-Coly obsahuje približne 10 kociek cukru a prijmete ňou 140 kalórií? 

Coca-Cola vyzýva: Cvičte

Odborníci varujú pred pravidelným pitím sladených nápojov už dlhé roky, no v januári tohto roku si svoj podiel viny na náraste obezity populácie priznala aj samotná Coca-Cola. Učinila tak vo svojej kampani Coming Together, ktorej hlavná televízna reklama je vysielaná v 40 krajinách a objavila sa napríklad v priebehu Superbowl v Spojených štátoch či v rámci reklamných prestávok počas  britskej telenovely Coronation Street. 

Coca-Cola prevzala zodpovednosť za množstvo kalórií vo svojich nápojoch a zaviazala sa, že každú predajňu bude zásobovať aj nízkokalorickými alternatívami svojich produktov. Okrem toho by mali byť informácie o obsahu kalórií a nutričných hodnotách viditeľnejšie a zákazníci ich nájdu priamo na prednej strane obalov. V neposlednom rade spoločnosť vyzýva, aby sa ľudia nadbytočných kíl zbavovali aktívnym životným štýlom.

Pre odborníkov je to iba začiatok

Denník Guardian na svojom webe publikoval článok, v ktorom predstavuje názory odborníkov na to, či spoločnosť, ktorej produkty sú spájané s obezitou a cukrovkou, môže byť súčasťou riešenia týchto problémov. 

Generálny riaditeľ Britskej asociácie nealkoholických nápojov Gavin Partington oceňuje úsilie výrobcov nápojov spolupracovať s vládou pri podpore vyváženej stravy a aktívneho životného štýlu. Autorka bestsellerov o zdravom stravovaní Anna Lappé mu však oponuje a kampaň Coca-Coly vníma iba ako pokus ochrániť meno značky vo svetle rastúcich obáv verejnosti.

Profesor  Cambridgeskej univerzity Nick Wareham síce takúto iniciatívu považuje za užitočnú, no upozorňuje na potrebu obmedziť celkovú konzumáciu sladených nápojov. Len podpora pravidelného športovania populácie podľa neho nestačí.     

Medzinárodná diabetická federácia zdôrazňuje, že riešenie môže prísť iba zo strany všetkých sektorov spoločnosti, ktoré budú svoj postup navzájom koordinovať.

Zdroje: guardian.co.uktheglobeandmail.comcomingtogether.com

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.