Berme súčasnú situáciu ako príležitosť na dlhodobé zmeny, hovorí prezident Business Leaders Forum Richard Marko
V čase pandémie je potreba podnikania založeného na hodnotách ešte väčšia ako kedykoľvek predtým, zaznelo na výročnom stretnutí riaditeliek a riaditeľov členských firiem Business Leaders Forum v utorok 29. septembra. Stretnutie sa vôbec po prvý raz v histórii konalo online vzhľadom na nepriaznivú epidemiologickú situáciu.
„V Business Leaders Forum sú rôznorodé firmy, ale to, čo nás spája, je snaha o pozitívne zmeny v spoločnosti,“ uviedol Michal Liday, CEO spoločnosti Tatra banka, ktorý na stretnutí oficiálne odovzdal funkciu prezidenta BLF Richardovi Markovi zo spoločnosti ESET.
Prioritné oblasti Richarda Marka pre jeho dvojročné funkčné obdobie sú podnikanie založené na hodnotách a strategická filantropia. „Tieto oblasti sú v praxi prepojené a vychádzajú z toho, že firmy by nemali existovať len za účelom dosahovania zisku.“
Richard Marko sa dotkol aj súčasnej situácie a výziev, ktoré prináša. „Berme súčasnú situáciu ako príležitosť na dlhodobé zmeny. To, či nastane tzv. nový, udržateľný normál, to závisí od lídrov krajín, ale aj lídrov firiem a v konečnom dôsledku od každého z nás.“
Hosťom stretnutia bol Peter Škodný, ktorý v minulosti z pozície CEO spoločnosti Accenture zastával aj funkciu prezidenta BLF, počas prvej vlny pandémie bol šéfom Permanentného krízového štábu a aktuálne pôsobí ako poradca premiéra. Aká má byť podľa neho rola firiem, a najmä CSR lídrov, v súčasnej dobe?
„Rola lídrov je viesť, akokoľvek jednoducho to znie. Nejde len o to byť modelovým príkladom, ale aj o to byť hlasom rozumu. Viac než polovica obyvateľov Slovenska verí dezinformáciám a konšpiráciám. V online svete, do ktorého sme sa počas pandémie presunuli, prebieha doslova informačná vojna,“ uviedol Peter Škodný.
Škodný v tejto súvislosti firmám odporučil aktívny prístup – pomenovať a vysvetľovať to, čo sa deje, a to aj verejne. Veľmi dôležitý je v aktuálnej dobe prerušeného sociálneho kontaktu aj dialóg so zamestnancami: „Nenechajte ľudí samých. Zostaňte s nimi v spojení, zvýšte intenzitu a mieru otvorenosti komunikácie v rámci tímov aj v rámci firmy ako takej.“
CEOs diskutovali aj o prioritách, na ktoré by sa Slovensko malo zamerať v súvislosti s využitím prostriedkov z Európskeho fondu obnovy. „Keď teraz investujeme do vzdelávania, ktoré je prepojené s kultúrou a hodnotami, za 10 rokov môže byť zo Slovenska iná krajina, lepšie miesto na život,“ zaznelo na stretnutí.