28. 10. 2016 Nadácia Pontis

8 príkladov úspešného spojenia neziskového a biznis sveta

Hľadali sme príbehy úspešných pro bono spoluprác a našli sme ich hneď niekoľko. Prečítajte si, kto získal divokú kartu na Pro Bono Maratón 2017.

Keď sa spoja skvelé projekty neziskových organizácií a profesionáli na niektorú z oblastí, s ktorou sa projekty boria, vznikajú úžasné veci. Prinášame vám zaujímavé príklady úspešných pro bono spoluprác, ktorými chceme dať bodku za končiacim Global Pro Bono Week. Popri ďalších 53 organizáciach, bola už tretí rok jeho súčasťou aj Nadácia Pontis.  Inšpirujte sa a prečítajte si, kto získal divokú kartu na Pro Bono Maratón 2017.

Online mentori pomáhajú deťom z rómskych osád
ETP Slovensko, o.z. & Istropolitana Ogilvy

V júni sa naša nezisková organizácia ETP Slovensko, ktorá sa venuje aj vzdelávaniu v rómskych osadách, zúčastnila na Pro Bono Maratóne v Bratislave. Spolupracovali sme s profesionálmi z reklamnej agentúry Istropolitana Ogilvy. Keď sme im predstavovali  našu činnosť, obzvlášť ich zaujal Mentorský program. A prišli s úžasným nápadom – rozšíriť ho o online mentoring.

V priebehu jedného dňa pripravili návrh príťažlivej kampane, vymysleli názov „Schopné deti“, pretože – ako sme im povedali – naše deti sú naozaj schopné. Hlavným cieľom kampane bolo aktívne zapojiť verejnosť do vytvárania lepšej budúcnosti pre rómske deti z osád, a tým nepriamo aj pre nás všetkých. Na odporúčanie agentúry sme oslovovali a stále oslovujeme najmä známe osobnosti s vysokým morálnym kreditom.

Na Pro Bono Maratóne sa s Istropolitana Ogilvy spolupracovalo vynikajúco. Tvorivo spájali našu predstavu, podloženú skúsenosťami z práce v teréne so svojou kreativitou a zákonitosťami marketingu. Agentúra nám ponúkla pomocnú ruku aj po pro bono maratóne, dosiaľ nám nezištne pomáhajú a môžeme sa s nimi o všetkom poradiť.

Projekt Schopné deti sa sľubne rozbieha, sme vo fáze hľadania online mentorov a prípravy pohovorov s potenciálnymi uchádzačmi o túto prácu. Po necelom mesiaci sa nám dosiaľ prihlásilo 22 dobrovoľníkov, ktorí sú ochotní stať sa našim deťom mentormi na diaľku.

Zo srdca ďakujeme pro bono maratónu a agentúre Istropolitana Ogilvy, pretože vďaka nim sa zrodil náš nový, veľmi zaujímavý, osožný a udržateľný projekt. Vrelo odporúčame aj iným, aby využili takúto možnosť.

 

„Dlhodobá spolupráca nám pomáha efektívnejšie plánovať“
Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu (DofE) & Peter Janiga

Od konca roka 2014 tím nadšencov z oblasti vzdelávania, so silnou podporou lídrov z biznisu, pracoval na úspešnom otvorení národnej kancelárie programu DofE. Cieľom bolo rozšíriť program do všetkých regiónov Slovenska. V tom čase sme zvažovali vhodnú právnu formu organizácie, nastavenie základných interných vzťahov, finančnú podporu činnosti a ďalšie.

Prostredníctvom organizácie LEAF, ktorá už niekoľko rokov úspešne prevádzkuje program expertného dobrovoľníctva, sme sa skontaktovali s Petrom Janigom. Peter, ako firemný právnik vo finančnom sektore a s dlhoročnou skúsenosťou s dobrovoľníctvom a poradenstvom neziskovému sektoru, sa veľmi rýchlo a do hĺbky ujal takmer všetkých právnych otázok v našej organizácii bez nároku na honorár.

Spoluprácu s Petrom, ktorá trvá už dva roky, hodnotíme ako obrovský prínos. Jeho bezplatná asistencia napr. s licenčným procesom alebo nastavením dlhodobých obchodných partnerstiev nám umožňuje efektívne a dlhodobo plánovať. Vďaka pochopeniu našej vízie a misie, jeho proaktívnemu a kreatívnemu prístupu, ako aj flexibilnej a efektívnej komunikácii, je dokonalým príkladom pro bono služieb a spolupráce businessu s neziskovým sektorom.

Táto spolupráca nás zároveň povzbudila v oslovení s ďalších dobrovoľníkov – odborníkov, napr. z oblasti marketingu alebo PR . Aj naďalej budeme veľmi radi pracovať s pro bono odborníkmi, naša skúsenosť potvrdzuje životaschopnosť, výnimočnosť a vhodnosť tejto formy spolupráce.

CRM systém ušitý presne na mieru
VIA IURIS & Accenture

Nadácia Pontis nám na riešenie nášho neštandardného problému (vytvorenie vhodnej štruktúry a nastavenie databázového CRM systému) dokázala nájsť na slovo vzatého odborníka. Spoluprácu so spoločnosťou Accenture hodnotíme veľmi pozitívne. Vďaka nim sa nám podarilo vytvoriť systém ušitý presne na naše potreby. Prístup tímu Accenture bol veľmi profesionálny, a zároveň príjemne ľudský. Vďaka pro bono programu spoločnosti sme na dokončení nášho projektu mohli pracovať aj nad rámec Pro Bono Maratónu. Veľmi oceňujeme, že nám poskytli rovnakú kvalitu služieb a pozornosť ako platiacim klientom.

Dnes už plne používame vynovený CRM systém, v ktorom môžeme evidovať všetky naše kontakty, kampane a podujatia. Môžeme vďaka nemu pracovať oveľa efektívnejšie, je to veľká úspora nášho času.

Myslíme si, že spolupráca mimovládnych organizácií a komerčných spoločností je obohacujúca pre obe strany a vidíme v ňom veľký význam. Určite by sme aj v budúcnosti radi využili pro bono služby a odporúčame to každej organizácii, ktorá cíti, že by ju takáto pomoc mohla posunúť vpred. Je to skvelá príležitosť dosť cennú spätnú väzbu od odborníkov mimo sektora, vidieť iný uhol pohľadu a začať robiť veci inak, lepšie a profesionálnejšie.

 

Z ďalších úspešných príbehov vyberáme tieto zaujímavé postrehy:

„Výstupy nám pomohli pripraviť sériu krokov, ktoré teraz postupne zavádzame do praxe. V skratke, odporúčania vychádzali z poznania našej situácie a neboli len nejakých súhrnom všeobecných poučiek. Ich postupné zavádzanie a stotožnenie sa s nimi sú toho najlepším dôkazom. Pro bono spoluprácu odporúčame každému, kto je dlhodobo ponorený v nejakej téme. Práve pohľad zvonku od odborníkov bol obrovským prínosom.“ 

SGI & DELL

„Je pre mňa veľmi dôležitá spoľahlivosť a priamosť v komunikácii. Okrem istoty, že sa vyhnem nepríjemným prekvapeniam, šetrí náš čas. Mirek tieto očakávania splnil, pretože od začiatku bola jeho komunikácia pohotová a veľmi praktická. V obdobiach, kedy mal na to priestor, venoval združeniu pomerne dosť času, a na druhej strane keď tento priestor nemal, jasne mi povedal, že momentálne sa to nedá. Myslím, že v spolupráci je dôležité jasné stanovenie mantinelov a som rada, že sme sa v tejto filozofii stretli. Vďaka pro bono službám tohto advokáta získalo združenie ďalší rozmer činnosti.“

Cudzinci v Bratislave & Mirek Karas

„Kolegovia z agentúry boli veľmi ústretoví a konštruktívni. Počas diskusií a brainstormingov bolo pre nás fascinujúce sledovať, ako k problému pristupujú profesionáli v oblasti marketingu a reklamy, aké výstupy sú schopní vyprodukovať za jeden deň spolupráce. Uvedomili sme si, že ak chceme dosiahnuť kvalitné spropagovanie našej školy, nie je možné efekt dosiahnuť len so skupinou akokoľvek zanietených laikov – dobrovoľníkov. Tento poznatok považujeme za veľmi dôležitý pre náš ďalší rozvoj.“

Equity & MUW Saatchi and Saatchi

Výstupy boli veľmi zaujímavé a podnetné, no také široké, ako si naše široké zadanie pýtalo. Preto aj ťažko hovoriť o tom, že by sa pretavili či nepretavili do praxe. Boli však veľmi inšpiratívne a nasmerovali naše rozmýšľanie určitým smerom. Príjemným a neočakávaným bonusom však určite bolo, že vďaka TRIAD sme tento rok získali sponzora, ich klienta. Pro bono pomoc by sme určite využili opäť, no snažili by sme sa už reagovať na nejaký existujúci problém a nevytvárať riešenia ´do zásuvky, keď budeme mať viac kapacít´.“

Vnútroblok & TRIAD Advertising

Našim cieľom na Pro Bono Maratóne bolo vytvoriť kreatívny návrh pre kampaň 24-hodinovka pre Dobrú krajinu. Naše zadanie si vybrala kreatívna agentúra AdBee a nakoniec nezostala len pri vytvorení návrhu, ale pomohla ho aj zrealizovať. Bola to historicky najúspešnejšia 24-hodinovka. Naša spolupráca s AdBee však touto kampaňou neskončila. S AdBee sme sa dohodli na dlhodobejšej pro bono podpore, ktorá trvá dodnes.

Nadácia Pontis (program DobraKrajina.sk) & AdBee

Do našej výzvy o hľadaní úspešných pro bono spoluprác sa zapojilo 8 neziskoviek. Divokú kartu – zaručenú miestenku na Pro Bono Maratón 2017, získava ETP Slovensko, o.z. BLAHOŽELÁME!

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.