Podeľte sa o svoje know-how na #GivingTuesday
Účastníci prvého ročníka #GivingTuesday potvrdili, že pomôcť dobrej veci sa dá nielen venovaním hmotných darov či financií.
Zamestnanci Accace sa zapojili tak, že na dobrú vec prispeli svojím časom a vedomosťami.
Accace je poradenská a outsourcingová firma pôsobiaca v oblasti účtovníctva, daní, miezd a právneho poradenstva. Počas #GivingTuesday sa rozhodla podeliť sa o svoje expertné vedomosti a podať tak pomocnú ruku neziskovým organizáciám. Firma Accace zorganizovala pro bono odborné školenie na tému Mzdy a personalistika v praxipre zástupcov 16 organizácií a pomohla im tak zorientovať sa v oblasti, v ktorej má firma expertné vedomosti.
Odborné znalosti v niektorých témach sú pre firmy samozrejmosťou, avšak naopak neziskové organizácie častokrát nemajú čas a prostriedky venovať sa týmto témam do hĺbky. Neustále zmeny v zákonoch tomu tiež nepomáhajú. Potrebné know-how je však vo firmách samozrejmosťou a podeliť sa oň má pre neziskové organizácie veľký význam.
Darovať je jednoduché – zapojiť sa môže každý
Okrem školenia pripravila firma Accace v rámci #GivingTuesday viacero ďalších aktivít rôzneho charakteru s cieľom zapojenia čo najväčšieho počtu zamestnancov. Niektorí sa zúčastnili venčenia psov a zbierky do útulku Sloboda zvierat, iní zorganizovali zbierku počítačov a elektroniky pre detský domov na východe Slovenska. Ďalší dobrovoľníci venovali svoj čas v Domove dôchodcov, kde pripravili dielničky na výrobu vianočných ozdôb a rozhovormi spríjemnili seniorom predvianočný čas. Každý zamestnanec si tak mohol vybrať, ktorá aktivita mu je najbližšia a v čom by pomohol najradšej.
„Tento projekt nás donútil zastaviť sa na chvíľu a zamyslieť sa počas tohto predvianočného konzumného obdobia, ako môžeme pomôcť druhým,“ zhodnotila Denisa Turzová, Marketing Team Leader, Accace.
Deň darovania potešil darcov i obdarených
Aké boli reakcie na prvý #GivingTuesday? Iniciatívu Accace si pochvaľovali nielen zapojené neziskové organizácie, ale i samotní zamestnanci, ktorí privítali možnosť angažovať sa v komunite a pomôcť druhým v rámci svojho pracovného času. Mohli stráviť čas spolu s kolegami a lepšie sa spoznať aj z inej stránky. Zapojenie zamestnancov do spoločných dobročinných aktivít teda môže slúžiť ako neformálny teambuilding a je ďalším spôsobom, ako utužiť vzťahy na pracovisku.
V roku 2017 sa #GivingTuesday konal na Slovensku po prvýkrát a pre mnohých účastníkov bolo darovanie svojho času, vedomostí či vecí prvou skúsenosťou tohto druhu. Mnohí tak museli prekonať strach z neznámeho. Odmena sa však dostavila v podobe dobrého pocitu a radosti, ktorú mohli zdieľať s tými, ktorým pomohli.