Tesco zredukovalo odpad o pätinu
Spoločnosti Tesco Slovensko sa minulý rok podarilo znížiť objem potravinového odpadu až o 20 %.
Tesco, ako prvý a zatiaľ jediný maloobchodník v strednej Európe, začalo minulý rok aktívne bojovať proti plytvaniu potravinami a zaviazalo sa znižovať odpad zo svojich obchodov a distribučných centier. Spoločnosť preto začala intenzívnejšie sledovať a vyhodnocovať objem odpadu v prevádzkach, aby dokázala nájsť spôsob, ako potravinový odpad efektívne znižovať. Podľa tohtoročnej správy sa spoločnosti podarilo dosiahnuť výrazný pokrok naprieč celou strednou Európou. Na Slovensku sa medziročne podarilo znížiť objem vyhodených potravín až o 20 % a ľuďom v núdzi darovať až 577 ton jedla.
Správa o potravinovom odpade v Tesco strednej Európe za finančný rok 2017/18 uvádza, že v porovnaní s predchádzajúcim rokom Tesco Slovensko znížilo množstvo celkového potravinového odpadu z 9 957 ton na 7 934 ton. Z tohto množstva sa darovalo 586 ton prebytkov vhodných na ľudskú spotrebu, vrátane 9 ton, ktoré sa použili ako krmivo pre zvieratá.
„Sme presvedčení, že kým medzi nami existujú ľudia, ktorí nemajú prostriedky na to, aby si každý deň zabezpečili výživné jedlo, nemalo by sa vyhadzovať nič, čo sa dá bezpečne zjesť. V znižovaní potravinových prebytkov z našich prevádzok sa nám podarilo za dva roky dosiahnuť vynikajúci pokrok, avšak máme ešte pred sebou veľa práce,“ povedal Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesco Slovensko.
V rámci záväzku do budúcnosti Tesco od minulého roka zlepšilo svoje interné procesy v plánovaní a objednávaní tovaru, čo pomohlo znížiť množstvo potravín blížiacich sa k dátumu spotreby či dátumu minimálnej trvanlivosti a zvýšiť objem potravín darovaných potravinovým bankám alebo miestnym dobročinným organizáciám.
Okrem zlepšených a optimalizovaných procesov bojuje Tesco proti plytvaniu potravinami aj prostredníctvom vlastného programu darovania potravín. Na Slovensku v spolupráci s Potravinovou bankou Slovenska daruje každý deň potravinové prebytky ľuďom v núdzi 113 obchodov. Tesco chce dosiahnuť, aby do roku 2020 všetky predajne spoločnosti v strednej Európe odovzdávali potravinové prebytky dobročinným organizáciám.
Minulý rok spoločnosť Tesco predstavila aj nový sortiment ovocia a zeleniny pod názvom „Perfectly Imperfect“. Cieľom bolo pomôcť dodávateľom predať aj neštandardne tvarované ovocie a zeleninu, ktoré by inak skončili v odpade už u pestovateľa. V strednej Európe tiež spoločnosť nedávno spustila Horúcu linku pre potravinový odpad, na ktorú môžu dodávatelia nahlasovať svoj potenciálny potravinový odpad a spoločnosť im pomôže situáciu vyriešiť.
Podrobnosti o Správe Tesco o potravinovom odpade nájdete na: https://www.tescoplc.com/