Pro Bono Maratón spája ľudí z rôznych sektorov, ktorí chcú žiť v lepšej krajine
Vo štvrtok 9. júna 2016 budeme oslavovať dobrovoľníctvo, kreativitu a sociálne inovácie s ľuďmi, ktorí menia našu krajinu na lepšie miesto pre život.
Ľudia na Slovensku sú oveľa aktívnejší ako si myslíme. Svedčí o tom aj podujatie s názvom Pro Bono Maratón, na ktorom sa stretnú už tento štvrtok stovky inovátorov z celého Slovenska. Tímy zložené z reklamných a PR agentúr, právnikov či manažérskych poradcov na jeden deň opustia svoje pracovné priestory a budú pracovať na vopred definovaných zadaniach s cieľom bezplatne pomôcť neziskovým organizáciám. Počas Pro Bono Maratónu budú experti z firiem tvoriť komunikačné kampane, navrhovať grafické riešenia webových stránok, nastavovať biznis stratégie či manažment ľudských zdrojov. Zaujímavosťou bude aj analýza vizuálneho smogu z dielne právnej kancelárie.
Pomáhajú s cieľom meniť Slovensko k lepšiemu
Počas Pro Bono Maratónu majú zapojené reklamné agentúry, IT firmy, právnici, HR a biznis konzultanti celý deň na to, aby pomohli neziskovým organizáciám a sociálnym inovátorom, ktorí prinášajú pozitívne zmeny,“ uviedla Monika Brošková, programová manažérka Nadácie Pontis. Nájsť riešenia uplatniteľné v praxi na neľahké problémy predstavuje výzvu a možnosť zúročiť skúsenosti a premeniť ich na niečo, čo môže reálne zmeniť Slovensko. „Pro Bono Maratón spája ľudí z rôznych sektorov, ktorí chcú žiť v lepšej krajine. Nielen chcú, ale rozhodli sa pre to i niečo konkrétne urobiť,“ dodala Brošková.
Celkovo až 12 firiem bude pomáhať 12 neziskovým organizáciám v rôznych oblastiach. Najviac spoluprác sa bude týkať tvorby reklamných a komunikačných stratégií pre neziskovky, radiť však budú aj advokátska kancelária, IT či konzultačná firma.
- Reklamná agentúra Creative Department bude neziskovej organizácii Proti prúdu pomáhať s kampaňou pouličného časopisu Nota Bene.
- Reklamná agentúra TRIAD Advertising zas bude pripravovať kampaň pre prosociálnu kaviareň Dobre&Dobré.
- Pre Živicu budú vymýšľať komunikačné stratégie až dve agentúry. PRime time vytvorí stratégiu propagácie programu Zelená škola a VISIBILITY zasa komunikačnú stratégiu pre Sokratov inštitút.
- Adbee sa bude snažiť pre organizáciu Proti korupcii vymyslieť kampaň na podporu zapájania ľudí do kontroly verejnej moci.
- Istropolitana Ogilvy vytvorí pre ETP Slovensko komunikačnú kampaň nového programu na podporu integrácie rómskej komunity.
- MUW Saatchi & Saatchi sa bude snažiť pomôcť so stratégiou budovania značky pre novú inkluzívnu základnú školu v spolupráci s OZ Equity.
- Pre centrum Svetielko budú v rámci Pro Bono Maratónu pripravovať zástupcovia firmy SCR Interactive novú vizuálnu identitu a web pre denný stacionár
- Na grafickom návrhu portálu pre učiteľov a školy pre WellGiving bude pracovať Pixel Federation
- Advokátska kancelária Allen & Overy spraví právnu analýzu možností obmedzenia vizuálneho smogu pre My sme mesto
- Spoločnosť Dell bude tvoriť stratégiu riadenia ľudských zdrojov pre Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť
- Accenture sa bude snažiť navrhnúť pre Via Iuris zefektívnenie práce s CRM systémom Salesforce
Pro bono plní nezastupiteľnú úlohu pre neziskovky
„Neziskové organizácie plnia v našej spoločnosti nezastupiteľnú úlohu. Prinášajú inovácie do vzdelávania, pomáhajú, aby bolo hlasy občanov počuť, riešia i mnohé náročné témy, ako napríklad otázky bezdomovectva a iných ohrozených skupín. Neziskovky musia byť veľmi kreatívne, nemajú také zdroje ako firmy, a potrebujú preto urobiť z mála veľa. Bežný človek pracujúci v neziskovke robí súčasne aj tucet profesií – projektový manažér, stratég, pracovník s klientmi, či právnik. Nemôžu si dovoliť zamestnať experta na každú oblasť. Sú to však organizácie ako každé iné,“ vysvetlila Monika Brošková. Upozornila však, že na druhej strane rastie skupina firiem a jednotlivcov, ktorí majú radi, čo robia a robia to excelentne. Chcú to podľa nej využiť i v prospech verejnoprospešných projektov. „To je pro bono. My tieto svety prepájame, keď každý do toho vloží, čo najlepšie vie, v prospech dobrej veci, tak sme opäť o krôčik ďalej v tom, aby Slovensko bola dobrá krajina, v ktorej chcú ľudia žiť a pracovať,“ dodáva Brošková.
Firmy chcú meniť spoločnosť
Pro bono umožňuje prepájať sociálnych inovátorov, právnikov, kreatívcov, stretégov a ďalšie profesie v snahe zlepšovať svoje okolie a krajinu. Z prieskumu Nadácie Pontis a Agentúry FOCUS, ktorý realizovali na vzorke 766 zamestnancov z 13 firiem skupiny ENGAGE vyplynulo, že zamestnanci firiem by v rámci pomoci neziskovým organizáciám privítali viac dobrovoľníckych príležitostí, pri ktorých by pomáhali nielen manuálne, ale využívali by aj svoje profesionálne zručnosti. Napriek tomu, že väčšina z nich nemá skúsenosť s poskytovaním pro bono profesionálnych služieb, takmer polovica zamestnancov považuje pro bono dobrovoľníctvo za efektívnejšie ako manuálne dobrovoľníctvo a prínosnejšie pre spoločnosť.
Slovensko zaplaví maratón dobrovoľníctva
Pro Bono Maratón, ktorý sa tento rok uskutoční už po tretí krát, nadväzuje na najväčšie podujatie firemného dobrovoľníctva v strednej Európe, Naše Mesto, ktoré tento rok oslavuje desiate výročie. V piatok a sobotu 10.-11. júna 2016 bude pomáhať v 28 mestách po celom Slovensku takmer 9 500 dobrovoľníkov z radov firiem aj verejnosti.. Zamestnanci firiem však nebudú pomáhať len manuálne – časť z nich bude v stredu, 8.6.2016 vzdelávať ľudí z neziskového sektora na workshopoch a tréningoch v oblasti projektového manažmentu či projektového riadenia, komunikačných, prezentačných a obchodných zručností, online marketingu, strategického právneho myslenia, exukúcií, duševného vlastníctva či ochrany osobných údajov.