Kaufland znižuje množstvo palmového oleja vo výrobkov svojich značiek
Spoločnosť Kaufland Slovenská republika na Danubius Gastro predstavila svoj zodpovedný prístup.
Na 23. ročníku výstavy Danubius Gastro v bratislavskej Inchebe sa Kaufland predstavil ako spoločnosť, ktorá si uvedomuje nevyhnutnosť ohľaduplného prístupu k životnému prostrediu a kladie dôraz na trvalo udržateľný rozvoj. V duchu kampane Z lásky k Slovensku sa na ploche takmer 185 m2 prezentoval ochutnávkou výrobkov označených Značkou kvality SK či čokoládových výrobkov vlastných značiek K-Classic a Exquisit podporujúcich celosvetový program UTZ Certified, ktorého cieľom je trvalo udržateľné pestovanie kávy, čaju a kakaa. Okrem toho upozornil aj na predaj rýb a morských plodov s pečaťou Marine Stewardship Council, ktorých kúpou zákazníci prispievajú k zachovaniu udržateľného rybolovu v moriach a oceánoch.
Ponožky z rybárskych sietí i STOPka palmovému oleju
Zachovanie dažďových pralesov Kaufland podporuje zase tým, že vo výrobkoch vlastných značiek spolu s výrobcami postupne znižuje množstvo palmového oleja, alebo ho úplne nahrádza rovnako kvalitnými rastlinnými olejmi. V prezentovanom sortimente boli aj hygienické papierové výrobky či drevené ceruzky a poznámkové bloky, ktoré nesú pečať Forest Stewardship Council, ktorá je zárukou zodpovednej a šetrnej ťažby dreva. Návštevníci expozície mohli súťažiť aj o jedinečné ponožky vyrobené z recyklovaných rybárskych sietí – Healthy Seas, ktoré sa dajú kúpiť len v Kauflande.
„Tento rok boli hlavnými hrdinami nášho stánku opäť potraviny, ale ukázali sme aj nepotravinové výrobky, pričom ich spoločným menovateľom bola spoločenská zodpovednosť. Netajíme sa pozitívnym prístupom voči domácim producentom, ale v našich predajniach, navyše, nájdete aj zahraničné produkty, ktoré vznikli s ohľadom na životné prostredie a férové podmienky voči ich výrobcom. Chceli sme ukázať, že zodpovednosť a láska ku krajine sa môžu prejaviť napríklad aj triedením odpadu či prístupom k výberu sortimentu,“ uviedol hovorca spoločnosti Kaufland Martin Gärtner.
Kaulfand chce o environmentálnych témach vzdelávať i verejnosť
Veľká časť stánku bola venovaná vzdelávaniu verejnosti prostredníctvom zaujímavých informácií o separácii odpadu – malých batérií, drobného elektroodpadu, textilu a odpadov z obalov (papierových, plastových, sklených), ale aj hliníkových plechoviek, ktorých zber zabezpečuje Kaufland ako prvý a zatiaľ jediný maloobchodný reťazec na Slovensku. Veľký úspech vo veľtržnom stánku Kauflandu mala súťaž v triafaní do nápojových plechoviek, ktorých sa v Kauflande v roku 2015 vyzbieralo 296 kg, čo predstavuje množstvo, z ktorého sa dá vyrobiť 26 bicyklov.
Zdroj: Kaufland Slovenská republika