Vyzbierali sme viac ako 600 vriec oblečenia a ďalších potrieb
Celoslovenská firemná zbierka šatstva a potrieb pre ľudí v núdzi prebehla úspešne aj uprostred pandémie. Za sprísnených podmienok sa do materiálnej zbierky zapojili stovky zamestnancov z 23 spoločností. Neodradil ich ani fakt, že väčšina z nich pracuje z domu.
Firmy podporili celkovo 23 organizácií zameraných na pomoc ľuďom v núdzi a zmenšovanie dopadu odevného priemyslu na životné prostredie.
Zbierka šatstva a potrieb organizovaná v rámci pracovnej skupiny Firmy komunite pod Nadáciou Pontis je dobre zabehnutou a obľúbenou aktivitou.
„Rovnako ako mnoho ďalších programov aj zbierku sme museli prispôsobiť a zaviesť nové opatrenia pre zachovanie bezpečnosti zapojených zamestnancov firiem i pomáhajúcich organizácií a ich klientov. Preto bola zavedená 48-hodinová karanténa vyzbieraných vecí v priestoroch firiem. Zamestnanci pracujúci z domu dostali navyše možnosť zaniesť veci priamo do organizácie,“ ozrejmuje programová manažérka Nadácie Pontis Veronika Sedláčková.
„Vzhľadom na to, že väčšina zamestnancov zapojených spoločností stále pracuje z domu, považujeme zbierku za úspešnú,“ dodala.
Výsledky zbierky
Jesenná zbierka sa i tento rok konala v rámci svetového dňa darovania #GivingTuesday, do ktorého sa zapájajú milióny ľudí na celom svete. Štedrí ľudia počas zbierky darovali viac ako 600 vriec oblečenia a ďalších potrieb. Medzi darovanými vecami sa našli aj vianočné stromčeky, kočíky, kuchynské potreby či nepoužívaný tovar ako USB kľúče i repráky.
Výsledok si pochvaľovali aj príjemcovia
„Táto zbierka bola iná ako všetky predošlé. Sme radi, že ľudia napriek rôznym obmedzeniam myslia na tých, ktorí sú na tom oveľa horšie. Ďakujeme za všetkých našich klientov,“ odkázal kolektív z OZ Domov pre každého.
„Tento rok bol pre mňa veľmi ťažký najmä finančne. Manžel pracuje v Česku, ale pre koronakrízu bol väčšinu času doma. Nemali sme financie na neustále testovanie. Som veľmi rada, že komunitné centrum mi vďaka tejto zbierke a úžasným ľuďom pomohlo a mohla som si vybrať veci pre naše dve deti, ušetrím tak peniaze na stravu. Veľmi pekne touto cestou ďakujem dobrým ľuďom za všetko,“ vďačne si pochvaľovala Terézia, ktorá získala pomoc cez Komunitné centrum Hnúšťa.
„Som veľmi rada, že aj v našom regióne na Orave môže byť takáto akcia. Nie je to len o tom, že niečo dostaneme. Cez túto akciu sa ľudia spájajú, viac myslia jeden na druhého, hovoria: „Dám vedieť ešte tejto rodine, tým by to pomohlo.“ Ako dobrovoľníci pomáhame pri príprave a realizácii zbierky, stávajú sa z nás jej propagátori. V mnohom sa pomôže sociálne slabším rodinám, takto získajú oblečenie a ďalší užitočný spotrebný materiál,“ vysvetľuje Eva, koordinátorka burzy v Komunitnom centre ŽIRAFA spolupracujúcim z OZ Persona.
Príprava a realizácia zbierky podľa nej podporuje spoluprácu medzi mnohými aktérmi v regióne, či už ide o neziskové organizácie v rámci zdieľania klientov aj dobrovoľníkov, mesto Tvrdošín, ktoré poskytuje pomoc pri propagácii zbierky, školy alebo centrá voľného času, ktoré tiež pomáhajú propagovať zbierku a zužitkujú vyzbierané veci pre deti v rôznych voľnočasových krúžkoch.
„Príprava a realizácia zbierky je tiež príležitosťou rozvíjať naše schopnosti byť flexibilní, strategicky plánovať a riešiť konflikty, čo sa pri tejto aktivite tiež učíme. Ďakujeme pekne všetkým známym aj neznámym, ktorí vymysleli túto akciu a pomáhajú jej trvaniu,“ dodáva na záver.
V jesennej zbierke pomáhali zamestnanci firiem združených v pracovnej skupine Firmy komunite pri Business Leaders Forum:
- Aapogee Business Services, Sarl
- Accace k.s., TULIP Solutions s.r.o.
- Accenture
- Adient
- Allen & Overy
- Dentons Europe CS LLP, organizačná zložka
- dm drogerie markt
- ESET, spol, s.r.o.
- Foxconn Slovakia
- HEINEKEN Slovensko
- Johnson Controls International
- KPMG Slovensko spol. s r.o.
- Metro Cash and Carry
- Microsoft
- NAY a.s.
- O2 Slovakia, s.r.o.
- Pfizer
- Plzeňský Prazdroj Slovensko
- Philip Morris International
- PwC Slovensko
- Squire Patton Boggs s.r.o.
- Tatra banka, a.s.
- Volkswagen Slovakia