Päť rád, ako vytvoriť ideálne pracovné prostredie
Prieskumy ukazujú, že spokojnosť zamestnancov závisí najmä od transparentnosti firmy.
Zamestnávatelia majú vo všeobecnosti problém vytvoriť produktívne pracovné prostredie. Iba 42 % zamestnancov vie popísať víziu, poslanie a hodnoty firmy, v ktorej pracuje. Príliš veľa manažérov nie je dostatočne komunikatívnych a nedokážu flexibilne informovať podriadených o stratégii firmy. Vyplýva to zo štúdií vypracovaných TINYpulse, ktorá zozbierala spätnú väzbu od viac ako 400-tisíc zamestnancov z viac ako 300 spoločností z celého sveta.
5 rád, ako zvýšiť angažovanosť zamestnancov
- 82 % opýtaných potvrdilo, že poznajú úlohy a povinnosti svojich manažérov. Podľa nich majú zodpovedný prístup a dokážu dennodenne plniť očakávania. Avšak 23,3 % potvrdilo, že spokojnosť zamestnanca v práci závisí viac od jeho vzťahu so spolupracovníkmi a kolegami, než s priamymi nadriadenými. Preto je dôležité podporovať komunikáciu vo vnútri firmy. Na tento účel sa využívajú rôzne“firemné” sociálne siete, napríklad yammer.
- Tímový duch a schopnosť spolupracovať predstavujú najdôležitejšie črty dobrého zamestnanca. Pri prijímacom pohovore by mali uspieť práve kandidáti s týmito vlastnosťami. Firmy by si mali otestovať, ako potenciálny zamestnanec zapadne do kolektívu. Prospešnou posilou pre budovanie spolupráce je aj dobrovoľníctvo alebo stáž.
- 18 % opýtaných zamestnancov by firmám s radosťou ponúklo svoju pomoc pri inovačných procesoch. Zamestnanci chcú byť súčasťou formovania spoločnosti. Firmy, ktoré nezbierajú návrhy na zlepšenia od svojich pracovníkov mrhajú obrovským potenciálom.
- 36 % zamestnaných uprednostňuje uznanie či pochvalu od svojich kolegov. S rastúcou decentralizáciou a virtualizáciou firiem rastie potreba pravidelného ocenenia práce zamestnancov, ktoré presahuje staromódny model zamestnanec –nadriadený.
- Transparentné riadenie je najvyšším faktorom pri určovaní spokojnosti zamestnancov. Najdôležitejšia je otvorená komunikácia medzi nadriadeným a zamestnancom. Stále viac spoločností využíva svoju transparentnosť na prilákanie a udržanie si talentovaných ľudí.
Zdroje: causecast.com, tinypulse.com