V Tescu môžete darovať potraviny pre ľudí v núdzi
Obchodný reťazec Tesco v spolupráci so Slovenskou katolíckou charitou a organizáciou Depaul Slovensko organizuje zbierku potravín pre ľudí v núdzi.
Slováci môžu v rámci európskej zbierky od 14. do 20. novembra 2013 prispieť ľuďom v núdzi prostredníctvom potravín či drogérie. Zbierku zastrešujú Slovenská katolícka charita, Depaul Slovensko a organizuje ju spoločnosť Tesco. „Aj kilo obyčajnej múky dokáže byť skutočnou dobrotou. Ak ju darujete ľuďom v núdzi,“ podotkol Radovan Gumulák, generálny tajomník Slovenskej katolíckej charity.
Zbierka prebehne v tridsiatich obchodoch Tesco v rámci celého Slovenska – v 28 hypermarketoch a supermarketoch a 2 obchodných domoch. Pri vchode do týchto predajní každý pracovný deň od 13:00 do 20:00 budú čakať v Bratislave dobrovoľníci z organizácie Depaul Slovensko a po celom Slovensku zástupcovia Slovenskej katolíckej charity. Pri nich bude pristavený i nákupný košík určený na darované potraviny a drogériu. Vyzbieraný tovar poputuje ľuďom v núdzi. „Po naplnení charitatívneho košíka sa všetok darovaný tovar zráta a následne Tesco zbierku podporí 20 percentným navýšením celkovej finančnej hodnoty zbierky,“ pridáva sa Michal Dyttert, člen predstavenstva Tesco.
Tesco sa rozhodlo zbierku priamo finančne podporiť po výsledkoch takzvanej pilotnej potravinovej zbierky, ktorá sa stretla s obrovským úspechom. Prvá „predzbierka“ odštartovala vo februári tohto roka v spolupráci s organizáciou Depaul Slovensko. Od 8. februára do 24. marca sa v dvoch hypermarketoch Tesco v Bratislave vyzbieralo viac ako dve tisíc kilogramov tovarov.„Čo by naplnilo asi 37-40 nákupných vozíkov,“ vyrátal vtedy Miroslav Jurík z organizácie Depaul Slovensko.
Rovnako ako v prvej zbierke, ľuďom v núdzi najviac pomôžu trvanlivé potraviny ako múka, cestoviny, strukoviny, konzervy, olej, mlieko, soľ, koreniny ako aj prostriedky z drogérie ako sú pracie prášky, čistiace a dezinfekčné prostriedky, prostriedky osobnej hygieny. „Veríme, že zbierka bude úspešná a pomôže ľuďom v núdzi v najťažšom ročnom období,“ uzatvára Michal Dyttert.
Zdroj: Tesco