Orange: Správa o spoločenskej zodpovednosti 2012
Telekomunikačný operátor informuje o aktivitách zodpovedného podnikania za uplynulý rok.
Rešpektovanie potrieb partnerov, poctivosť, transparentnosť, zodpovednosť voči zamestnancom, zodpovednosť voči zákazníkom, zodpovednosť voči životnému prostrediu, dlhodobo udržateľný rozvoj, štátne autority, legislatíva a regulačné vzťahy – to je osem princípov spoločnosti Orange Slovensko, ktoré sumarizujú jej prístup ku korporátnej zodpovednosti.
V aktuálnom CSR reporte nájdete aj informáciu, že investície do vzdelávania zamestnancov v roku 2012 opäť narástli a predstavujú celkovú sumu 810-tisíc eur. V prípade, že zamestnanec Orange Slovensko chce upozorniť na porušenie etiky, môže sa okrem štandardných kontaktov, ktorými sú nadriadený alebo etický poradca, obrátiť anonymne priamo na materskú spoločnosť Orange v rámci tzv. whistle blowing mechanizmu.
Záujem firmy chrániť životné prostredie potvrdzuje aj jej nové sídlo v Bratislave, do ktorého sa Orange presťahoval v auguste 2012. Nová budova je ohľaduplná k životnému prostrediu i k jej „obyvateľom“. Pri jej výstavbe boli uplatnené ekologické princípy a riešenia, ktoré spĺňajú podmienky certifikácie budovy ako „zelenej“. Celý projekt sťahovania bol sprevádzaný internou komunikačnou kampaňou, ktorej predchádzali workshopy. Na nich sa zamestnanci oboznámili s vizualizáciou nových priestorov, ich fungovaním a zároveň sa mali možnosť zapojiť aj do výberu kancelárskeho nábytku, kuchyniek a iného zariadenia a ovplyvniť tak prostredie, v ktorom budú pracovať.
Medzi významné ciele firmy v oblasti ochrany životného prostredia patrí aj snaha všetkými dostupnými prostriedkami zozbierať z obehu naspäť čo najviac použitých elektrozariadení a zabezpečiť ich ekologickú likvidáciu. V roku 2013 plánuje firma vyzbierať až 10 % z na trh uvedených mobilných telefónov.